|
|
|
|---|---|
|
Hej, Hjulen sitter för långt in på skutan.. Vad tror ni om att ta spacers och få ut dom 15-18mm fram och 5mm bak? Det gäller 19" original fälgar. M3an är ju minst sagt kinkig när det gäller väghållningen så hur skulle ett sånt här ingrepp påverka?? Blir det bara show and no go eller blir det snyggt och funktionellt. | |
|
Blir bättre om du bibehåller grundinpressningen så gott det går..alltså tex 10 bak och 10 fram för knappt förändrad väghållning. Kör du tex 15 fram och 5 baka förstör du Väghållningen i olika situationer. Den kommer dock styra in något bättre.. Med vänlig hälsning, Fredrik BMW CS #07491 |
|
| Jag kör 10mm fram på min och märker ingen skillnad alls. bara show, inget annat. | |
|
Det fick bli 15 mm fram och 10 mm bak. Allt för looken´s skull haha Ser om jag får säga det själv jävligt bra ut. Sen om man kukar ur allt vad körbarhet heter återstår att se till vårkanten. Jag beställde spacers från manton racing. Och som förväntat så är både kvaliten och lev tid att bästa kvalité Detta till skillnad från Schmiedmann där jag först la beställningen och fick betala. Sen visar det sig att dom inte har det dom påstår sig tillhandahålla på deras sida. Jag beställde den 18e. Dom hörde av sig den 19e och talar att dom inte hade det jag var ute efter. Men att snå åt sig pengarna gick väldigt bra. Det är för övrigt det ända som verkar fungera "riktigt bra" hos det företaget. Jag ringer och makulerar min order och ber dom sätta över pengarna på mitt konto. Detta skulle dom göra innan den 23e lovar dom stort och heligt. Jag har inte sätt röken av några pengar än på mitt konto..... As ruttet!!!!!!! Alla mina tidigare beställningar har alltid strulat hos dom. Sen tycker jag att det är märkligt att man som kund ska agera bank till ett vad dom påstår sig vara seriöst företag, Tycker inte att det är ok att förskottsbetala och agera bank i 8 veckor som mitt avgassystem tog på sig som ett exempel.. Tackar vet jag postförskott. Nu vill jag bara ha tillbaka mina pengar från dom här pajsarna sen kommer jag aldrig i helvete lägga en beställning där igen. |
|
|
Så pengarna är återbetalade. Allt är frid och fröjd igen. |
|
Ja 153 Mercedes C63 AMG kombi 2011
BMW M3 E46 "CSL" ESS 2002 BMW 320d x-drive M-Sport E91 2010 |
Miasförstånd kan ske eller? Har alltid haft bra service på Schmiedmann. En överföring företag till privatperson tar några dagar. Att ett avgassystem tar tid att få hem till Sverige vet de flesta, då så gott som inga varenda företag har dessa på lager. Lycka till med spacerna! |
|
Vid tillfälle prova att tabort spadern i bak. På min e36 M3 kör jag med 15mm i fram och upplever markant skillnad i instyrning( Till det bättre) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.