|
|
|
|---|---|
|
Hej alla! Jag har precis köpt en polermaskin från Meguiars, och så har jag skickat efter tre olika pads (en hård, en medel och en mjuk) som jag skall ha när jag cleanar, polishar och sist vaxar, och så köpte jag Meguairs cleaner, polish och vax men idag så använde jag bara Turtle nano-vax. Jag provkörde den idag på OKQ8-hallen med bara vaxning och det var ju himla smidigt. Har några frågor som jag är tacksam om någon vill svara på. Jag provkörden den med bara vaxning idag, för att lära mig lite. När jag kört in vaxet med maskinen så var den så där ni vet mjöligt vitflammig som den alltid blir när man stryker på vax. Är det tänkt att man skall polera bort det också med maskinen, eller ska man göra som man brukar alltså vänta en stund, och sedan torka bort det manuellt? Alltså skall man stryka på det med med maskinen, och sedan polera den blank med maskinen eller skall man bara stryka på den med maskinen och sedan polera för hand? Det var sådär för övrigt att vaxa när det är lite halvfuktigt i hallen, och det droppade lite, men det var ju som sagt en provkörning bara. | |
|
Kolla på Mequairs hemsida så har de rätt bra demofilmer både för respektive produkt och den maskin du köpt. Jag kör på vaxet och kör överlappande turer tills i princip allt vax är borta. Sedan är det bara lätt eftertorkning med en microfiberduk som behövs. |
|
Roffa1 |
Känn efter på lackytan...så den ej blir brännhet. Friktionen skapar riktig hetta. |
Roffa1 |
Tillägg: Gäller endast om du har en riktig polermaskin med trissa och ställbart varvtal. |
| Kej kej... tack för tips! Svar ja det är en sådan bra polermaskin som både roterar och oscillerar - det är ju en Meguiars! | |
|
Som fd bilrekondare så applicerade jag alltid rondellen med rubbingen eller polishen. Ska du lägga på vax gör du detta manuellt och polerar sista med ett fårskinnsliknande material.Inget högt tryck på och inte köra så hårt att det blir varmt! Biltemas polishdukar är bra att torka av det sista med. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.