AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
28.530

Erfarenhet av Dieselkraft?

Sida 2 av 2
Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
We all do :)
Ef
9
Effektslav
535D M-sport 2006 Touring
Tråden tappade bort sig lite..

Jag är ny på detta forum, Jag kör sedan i somras med Dieselkrafts box med laddtrycksstyrning som skall ge 325hk och 660nm i vrid. Går fantastiskt bra, Har absolut inget att klaga på från denna leverantör.
Ce
4
Ceejay
Peugeot 508GT SW -11, Partner LeMans -07.
Har haft min box i både Bmw:n och nu i 508GT:n.
Gillar den skarpt, Bmw:n fick både upp flåset och ner förbrukningen (obs att de ena inte gav de andra, forcerande körning som man gärna tar till är allt annat än positiv ur förbrukningssynpunkt.)
Men däremot när man höll fan på sig vid långkörning fick ja ner den på 0,46.
Vid bilbytet skicka ja in boxen för omprog samt kabelstamsbyte och har hostat i den i Peugeoten.
Har inte laborerat så väldigt med lägena än, fick lite kalla fötter när motorlampan tändes vid första repan.
Tur att en kompis har tillgång till Modiag och kunde kolla upp.
Felet va att trycket i railen va för lågt, låg på 190km/h i full acc då den tändes.
Boxen stod på allround och full effekt.

De som va lite läskigt va att koden inte kunde raderas, Peugeot har tydl lagt in nån spärr för sådant.
Men polaren lyckades lura bilen, gick att radera när bilen va i självdiagnosläge under uppstart.

Vet ej om de funkar 2ggr i rad... =)

Den har dock ej brutit som Bmw:n gjorde, den lära jag köra på ett snäpp under fullt.

Men de är en skönkörd box, förbrukning är ju inte min högsta prio och har inte kunnat få nå vettiga siffror i 508:an än, allra minst nu när asfalten är framme och dubbdäcken ligger på hyllan!

De ja saknar är dock beskrivningen på körlägena, vet att 0 är allround, men 1 2 och 3 har bleknat ur minnet, och lappen har ja antagligen lagt på ett "jättebra" ställe!
Fa
12
FattyJK
320d E91 - 2012
Hej på Er, jag har haft M5 E39, E60 samt Porsche 997 carerra 4s och personligen tycker jag att Porschen är en roligare bil att köra. Ligger bättre på vägen samt har ett otroligt skönt ljud. Visst är det svår att jämföra dessa bilar då de är så olika MEN skulle jag bara få välja EN bil så hade jag faktiskt tagit M5:an alla dagar i veckan. Detta för att det är en bättre allroundbil. Den har bra krut under huven, går tyst, bekväma stolar samt att man lätt kan fläska 160 mil ner till Italien utan att behöva använda hörselkåpor.
Fa
12
FattyJK
320d E91 - 2012
Hoppla skrev i fel tråd mina vänner!
Ma
5
Matta
320xdaT-09
Skrev i en annan tråd att min förbrukningen i stadstrafik har varit lite väl hög mot vad jag trodde men att jag får leva med det då bilen är toppen på landsvägen. Den skulle dock säkert må bra av lite extra skjuts. Funkar Dieselkrafts boxar bra även på automat och xdrive?

Tänker då på det som ger 207hk.

tacksam för svar.
Hej, hur gick det med din Dieselkraftbox?
Har du den I Audin?
Har du haft några problem?

Verdi
Vafan. En massa nya användare som gör reklam för en effektbox? ;-)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.