|
|
|
|---|---|
|
Hej! Har en E39 528 i jag köpte och bytte toppackning på. Funka kalas när jag satt ihopa den körde några dagar. Sen en kväll på jobbet tog jag vår diagnosdator för alla bilmärken (Autocom) och kopplade upp & radera alla felkoder som fanns i systemet på alla styrdon. Sen när jag kör hem från jobbet med bilen växlar den inte som den gjorde innan (Automat-Steptroniclåda). Samt färddatorn visar en förbrukning på 39,5L/100km och förbrukningsmätaren på instrumentet ligger oftast på högsta förbrukning. Misstänker detta kan bero på följande som jag nu kommer till: Plockade av ventilkåpan och fann att kammarna ställer sig såhär vid OT: [IMG]Länk Samt Vanosenheten är i botten som bilden visar: [IMG]Länk Plockade ner Vanosenheten & nolla kammarna och montera som man ska montera Vanosen. Startar och kör bilen och den beter sig som innan. Kollar med datorn på jobbet å den lägger felkod 212 Vanos mekaniskt fel. Rev ner det idag igen & kolla & då står kammarna samt Vanosen som bilden visar igen. Har plockat ner solenoidventilen på vanosen å kollat så kolven i den rör sig och det gör den & kolven i vanosen glider med lätt. Någon som varit med om samma problem och kan ge tips? Kan något som är programmerat i styrdon blivit nollat när man raderat ala felkoder då problemet uppstod därefter? Mvh/Andreas | |
|
Hej! Har en E39 528 i jag köpte och bytte toppackning på. Funka kalas när jag satt ihopa den körde några dagar. Sen en kväll på jobbet tog jag vår diagnosdator för alla bilmärken (Autocom) och kopplade upp & radera alla felkoder som fanns i systemet på alla styrdon. Sen när jag kör hem från jobbet med bilen växlar den inte som den gjorde innan (Automat-Steptroniclåda). Samt färddatorn visar en förbrukning på 39,5L/100km och förbrukningsmätaren på instrumentet ligger oftast på högsta förbrukning. Misstänker detta kan bero på följande som jag nu kommer till: Plockade av ventilkåpan och fann att kammarna ställer sig såhär vid OT: Länk Samt Vanosenheten är i botten som bilden visar: Länk Plockade ner Vanosenheten & nolla kammarna och montera som man ska montera Vanosen. Startar och kör bilen och den beter sig som innan. Kollar med datorn på jobbet å den lägger felkod 212 Vanos mekaniskt fel. Rev ner det idag igen & kolla & då står kammarna samt Vanosen som bilden visar igen. Har plockat ner solenoidventilen på vanosen å kollat så kolven i den rör sig och det gör den & kolven i vanosen glider med lätt. Någon som varit med om samma problem och kan ge tips? Kan något som är programmerat i styrdon blivit nollat när man raderat ala felkoder då problemet uppstod därefter? Mvh/Andreas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.