|
|
|
|---|---|
|
Tjenare, Jag funderar på att byta upp mig till en e39 (01). Den är tämligen välutrustad med bla navigator. Jag tror att det är en mk4 (16:9 i alla fall). Jag har aldrig sett hur navit funkar, men när jag trycker på meny knappen så kan man välja computer, telephone mm. Men inte GPS-navigation, så vi gick bak o kollade på läsaren, och där lös ingen power lampa. Dessutom finns det ett fodral till en navi skiva, men ingen skiva i, så jag vet inte riktigt om det är så att skivan är borta. Eller om läsaren är trasig. Hur är det tänkt att funka, eller hur funkar det för er? Tack för snabbt svar... //MVH Markus Ps. Navit ser ut så här: Länk och läsaren ser ut så här: Länk (det står alltså inte dvd på framsidan som jag sett att det gjort på andra) Ni får gärna reda ut för mig om det överhuvudtaget är ett mk4 system Ds. | |
| Just det, om man trycker på eject knappen på läsaren så händer ingenting. | |
|
Det är med stor sannolikhet en mk3. Håll knappen intryckt i 10 sekunder och se om något händer. |
|
|
Jag har tyvärr inte bilen här, den är inte köpt ännu :) Vilken knapp menar du? och vad är väntat att hända? Såldes de med mk3 läsaren till mk4 navi, eller är mk3 och 4 båda 16:9? //Markus |
|
|
MK3 var standard till modellåren 2001-2002 och från 2003 (tillv 09/2002) kom MK4. Skillnaden är att MK3 endast tar CD medan MK4 tar både CD och DVD. MK4 är också lite snabbare i menyerna och i beräkning av rutt samt att det finns mer moddade versioner med fartkameror och annat att tillgå. Ibland när Navigation slocknat på menyn så räcker det med att koppla loss batteriet någon minut så finns det en chans att den dyker upp. När skivann har fastnat och inget händer när man trycker på eject så kan man hålla inne ejectknappen i upp till 7-10 minuter för att skivan ska komma ut. Är Navienheten helt död så lär ju inget av tipsen ovan funka men det är relativt enkelt att byta till en ny (begagnad) enhet. Finns en del begagnade till salu på tyska eBay och vill man uppgradera till en MK4 så är det inget problem, bara plug'n'play. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.