AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
2.804

få bort fimplukt från golvmattor.

ha
853
hall112
BMW 740IA E38 -94
Har en e38 som det rökts i och det luktar fimp i hela bilen.. Efter att ha tagit ut golvmattorna och vädrat + recondat bilen invändigt så har lukten försvunnit helt, men jag kan inte få bort lukten från velour mattorna.

Har spolat av dom i badkar med tvättmedel samt våtdammsugit dom + smetat in dom med sköljmedel och sköljt av dom flertalet gånger + våtdammsugit och sedan låtit dom torka. Golvamattorna är ljus beige och dom ser ut som om dom vore nya efter min behandling, men lukten är vedervärdig, det luktar fimp eller värre ändå, ligger dom i bilen så börjar hela bilen lukta fimp igen. Någon som har tips på behandling eller ska jag ge dom en vända i badkaret igen?
S.
32
S.D.BMW
523i-06 E60
Kemtvätt ??? :-)

ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Jag skulle först och främst ställa in en skål med ättika i bilen över natten, det är välkänt för att ta bort dålig lukt.

Sedan skulle jag använda mig av Yocoair Spraypå mattorna, det har fungerat för mig på andra saker.

Länk
ni
567
nikasp
VW Passat Alltrack 2017
Det där med ättika såg jag var ett knep för att temporärt, någon vecka, få bort cigarettlukt vid t.ex. en försäljning :) Kan du inte köpa nya mattor då eller är det för dyrt? Fy fan för röklukt.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.