AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.727

RIGO BIL Halmstad ?

Sida 1 av 2
Vad har hänt med RIGO BIL i Halmstad? När jag var där i sommar stod det en lapp på dörren "Stängt tills vidare". Kommer den att öppnas igen?
M3
57
M3 hellrot
Z3M Roadster - 99
528 iA Touring - 00
Bilförsäljningen har gått i konkurs men verkstan finns kvar
Sn
777
Snart525iA
Alpina B10 BiTurbo -93
750i -00
540i/6 -94
520iT -96
Hur bär de sig åt för att lyckas med det? BMW har väl ökat på en minskande marknad sista året?
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Som "Hellrot" säger så finns verkstan kvar med troligtvis den bästa chefsmekanikern i Sverige: Kent. Har förövrigt bilen inne hos honom idag...
Vad gäller återförsäljaren har de konkat ja, för mycket profilering på "stora" och "dyra" modeller som pga kvotkrav från BMW mer eller mindre "slumpades" bort. Därav konkningen. Men det dröjer säkert inte länge innan ngn ny återförsäljare dyker upp. Spelar ingen roll för mig iaf, så länge verkstan finns kvar, ngt alternativ finns inte då BMW Ängelholm suger (hur faan de fick bli verkstad/återförsäljare vetefasen) och det gör BMW i Varberg med...

Tack för svaren - och jag måste säga HÄRLIGT......
Köpte min BMW där förra sommaren och innan köpet funkade deras mail perfekt men när jag hade synpunkter senare var det kalla handen-de öppnade inte ens mailen. Så LASSE m.fl... Ni har säkert hamnat där Ni passar - med bakgårdsförsäljning.
Kanske synd på verkstaden - den verkar ju funka.......
markus00
Vad jag hörde så hade dom inte skött sig.
Det va nog BMW som sa upp samarbetet.
För det va inga problem att få stället att gå runt vad jag har hört.
da
25
danielzxz
523i -97
318i -98
528iA -96
Har hört att Rigo har satt sig själva i konkurs pga de inte ville bygga en ny bilhall för 15 miljoner som BMW krävde. Skall utföra lite grävande journalistik och återkomma med mer fakta...
Är det någon som vet var deras salu bilar tog vägen???

Donk
Har varit där flera gånger och mer osympatiska bilförsäjare får man nog leta efter! Med tanke på deras kundbemötande tycker jag inte det är särskilt konstigt att de konkat, konstigt är det däremot att en BMW-återförsäljare kan misslyckas i Halmstad som måste vara Sveriges BMW tätaste stad. 5-serien är ju vanligare än volvo 740...

Trist med bilförsäljare som inte inser att en kund som tittar på begagnat är en lika viktig kund som en som tittar på en ny bil. Köper jag en lätt begagnad BMW och blir nöjd med den är det stor chans att jag köper en ny nästa gång...

Måste tyvärr säga att jag tycker det är lika bra att de konkade och hoppas istället på att någon bättre ägare går in och tar över verksamheten.
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Jag vet att de själva importerade begade bilar från BMW handlare i Tyskland (bl.a. min) och det kanske inte var så poppis lite högre upp?
Verkstaden är kanon, och finns kvar. Verkade som det inte var samma personer alls som höll i försäljningen...

Fredrik M - Z3 2.8
Visa användare
2.525
SvanteE
528i -97
540ix MPPSK 2017
BMWCS 05553
Säger det igen,
Verkstan var oavhängig försäljningen, vilket innebär att den blir/är kvar.
Som sagt, överlycklig över det iaf. Bilhallen ger jag fasen i.
Hämtade bilen hos Kent i går och som vanligt var den som "NY" efter en dag hos honom.

"Så LASSE m.fl... Ni har säkert hamnat där Ni passar - med bakgårdsförsäljning.
Kanske synd på verkstaden - den verkar ju funka....... "

Hehe, här var det ord och inga visor. Detta är en av de stora fördelarna med Internet att kunden kan dela med sig av sina erfarenheter med så många andra vilket leder till förbättringar hos berörda handlare. Bra!
Ja, jag kan bara hålla med bmwkillen i den kritik han ger. Mer ovänliga/ointresserade försäljare har jag aldrig varit med om. Sån attityd gör att man blir förbannad och kör därifrån.

BMW CS 3909/530iA+chip(BSR)
Länk
Hoppas att två försäljarna på f.d. RIGO bil håller sig till jordgubbsförsäljning el dyl och att alla bojkottar deras ev återkomst som bilförsäljare..
Jag lovar - Ni blir lurade.... Det är många som blivit tidigare men nu har de tydligen bitit sig själva i svansen
SKÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖNT
Ja... jag har köpt en bil hos Rigo... och det var väl ingen höjdare....

Dom har många nöjda kunder oxå dom har sålt mest bil i landet av dom små handlarna. Anledningen att dom la ner är att Bmw ställde som krav att dom skulle bygga nya lokaler för ca 15 msek. En annan sak är att dom är inte ensamma det kommer flera bmw handlare som kommer att försvinna ca 7 st så det blir tomt vill jag lova.

Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Det är en ruskigt stor skillnad mellan att "lägga ner verksamheten" mot att göra konkurs! Stämmer det att RIGO BIL har försatts i konkurs?

roadZter
Kan inte säga säkert vad som gjort att Rigo lagts ner. Däremot vet jag att de hade en del prickar i protokollet hos BMW Group. Jag stod själv för en anmälan mot Rigo. Detta för att de försökte pracka på mig en totalkvaddad långmilare som en kille på verkstan hade renoverat och som dessutom skruvats tillbaka minst 5000 mil. Eftersom det syntes tydligt att bilen var nylackad frågade jag säljaren om den varit krockad. Han hävdade bestämt att den varken hade varit krockad eller att den var omlackad. Efter att ha pratat med föregående ägare fick jag reda på att han smällt bilen med en älg i 120. Total ersättning hade utgått från försäkringsbolaget och killen på verkstan hade sen köpt bilvraket för en spottstyver. Dessutom kollade jag upp miltalet genom BMW (registret över garantireparationer) och det var tydligt att mätaren var skruvad ordentligt. Fattar inte att de ens försöker.... snacka om att underskatta sin kunder.

Jens
MrMarsupilami: Sådant är bara för jävligt... inte lustigt att det kallas "bilskojare". Det är ju sådana här saker som får en att förstå vart ryktena kommer i från.

MrMarsupilami: Sådant är bara för jävligt... inte lustigt att det kallas "bilskojare". Det är ju sådana här saker som får en att förstå vart ryktena kommer i från.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.