|
|
|
|---|---|
|
Jag har ingen tomgång sedan jag bytt motor. Alla givare och insug är från den gamla motorn. Motorn blev bytt på grund av kokniing. Kan det bli något knas på luftmassemätaren om den är bort plockad i några veckor? om jag kopplae bort kabeln till luftmassemätaren så rullar tomgången mella 400-1200 varv. Hoppas någon har några bra tips. Tack på¨förhand... Mvh/walle11 | |
|
tjuvluft? |
|
| Om jag tar bort slangen till tomgångsmotorn och håller för med tummen så fungerar tomgången bra tills motorn blir lite varm. Har sprutat lite med startgas här och där men det verkar inte som tjuvluft.Tack för tipset ändå, du tror inte att det kan vara något med luftmassemätaren. Kan man prova en likvärdig från en annan bil? | |
|
Ja du kan ta en ifrån en likadan bil. Hur går den om du bara rycker bort lmm?. |
|
| Om jag tar bort kontakten från lmm så rullar tomgången från nästan död till 1000-varv cirka. Tack för att du bryr dig.. | |
|
då är det nog något annat fel!. Prova och gör likadant med lmm. Funkar tomgångsmotorn? Vad händer om du öppnar spjället lite? |
|
|
"Ingen tjuvluft" utan ett helt banditgängluft du var rätt ute . Lånade lmm igår kväll ingen tomgång. Rev loss insuget ikväll igen såg felet. Det blir så när man river en dag och sätter ihop två veckor efter. Slangen från oljesticka skall sitta på vevhusvent jag mitt knövel monterade den på burken på vänster sida som har med bränsle ångor att göra tror jag. Jag missade vaccumslangen från insuget som skall sitta där. Monterade slangen på rätt ställe och slangen från oljestickan på vevhusvent tillbaks med insuget och vips tomgång.... Tack än en gång för tips och visat intresse ha en GodJul och ett GottNyttÅr Mvh/walle11 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.