AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
9.654

E46 330 kallt land utförande kontra inte?

Sida 2 av 2
Visa användare
ProPro-medlem
5.118
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Ok tack alla, om man summerar så verkar det som om de utan kall-kitet klarar sig helt ok.
Det är ju det viktiga för då behöver jag inte sålla bort bilar utan när jag letar. Beträffande isolerade slangar så går det ju alltid att eftermontera så inte heller det är någon större fara.
Nu saknar jag bara lite bra objekt!

Tack och God jul!
Jag har haft importerade BMW med elvärme i stolar, backspeglar och (har jag för mig...) spolare så sån utrustning behöver ju inte saknas för att kall klimat utrustningen inte är med på bilen.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Länk
Länk
Länk
Länk

Lär väl knappast vara standardmonterat åtminstone inte före 2004. Usa är ju mera på hugget när det gäller reklamationer och garantireparationer.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
32ProPro-medlem
2.455
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
För att spä på förvirringen så har min tyskimporterade cab från 94 stolvärme och elvärmda backspeglar (tror även spolarmunstyckena är elvärmda men lite osäker). Om förste ägare valt detta som extra eller om det var standard vet jag inte men det sitter i bilen, i alla fall sedan jag köpte den och om jag minns rätt så står det med på utrustningslitan från fabrik också.

Men std vs extra utr vet jag inte. Det framgår ju inte av fabrikens utrustningslista.

/Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096
We
965
Weiman
118i M-Sport -24
Min svensksålda 318ti -04 har inte eluppvärmda backspeglar, go figure... Rätt störande så här på vintern.

/Johannes
Stolsvärme, strålkastarspolning, värmda spegelglas är extra tillval och inget som ingår i kaltland. De första är oftast svensk standard men det har importören valt som grundutrustning i och med att kunder kräver/förväntar sig det.

Värmda spegelglas saknas på 1 och 3serie som är svensksålda (dimljuspaket krävs) och Dansksålda i kaltlandsutförande har inte stolsvärme eller strålkastarspolning som standard, saknas även på svenska 316i Compact E36, åtminstone vissa år. Det enda som kan skilja är andra vätskor vad jag förstår. Men är det någon som vet mer, berätta gärna!

För övrigt finns inte kaltlandsutförande till alla BMWmodeller exempelvis saknas det på 540i/550i E60 LCI och M6 F06/F12/F13.

Mvh Stephan
Visa användare
ProPro-medlem
5.118
olaO
M5 e39 -00
Carbon Schwartz
525ix MT -10
Titansilber Metallic
Stephan, hade glömt att jag startade denna tråd, köpte en 540 två veckor efter;-)
Trevligt ändå att du reder ut begreppen.
Kanske skulle köpt en bil med sexa med tanke på hur min V8 rasslar för tillfället....

Mvh Ola

Min bil:

Länk

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.