|
|
|
|---|---|
|
Ja, har bokat tid för vattenpumpsbyte om 1 vecka. Men kan jag köra under tiden fram tills dess? Läcker inte så mycket. Men lite o jag fyller på kylvätska vartefter. Kan något annat gå sönder om vattenpumpslagret skär? Är risken stor? mvh | |
|
Om själva pumpen läcker, är lagret på gång...och om lagret skär kommer pumpaxeln att lossna och ställa sig på sniskan samtidigt som allt vatten läcker ut. Det kan i sin tur föra med sig att motorn överhettar samt att remmen hoppar av eller blir skadad och slår sönder saker. Mitt råd är att INTE köra med bilen! Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Det beror ju lite på hur mycket du ska köra, man att säga att den inte ska rasa törs man ju inte , likväl som den kan hålla 100 tals mil till utan problem. Se till att du efterfyller kontinuerligt för att slippa ev luftfickor som kan ställa till det rejält OCH HÅLL JÄRNKOLL på tempmätaren" minsta rörelse över mitten är ett varningstecken. Om lagret skär så kan remskiva gå sönder tex iom att remmen hoppar av, råkade u ut för detta på min 528 vid 7300 mil, dock inget läckage eller oljud från pumpen dvs 0 i varningstecken ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
För övrigt instämmer jag med Johan B unvik om möjligt att köra med bilen, det gäller i princip alla BMW om du har ett läckage i kylssytemet,en luftficka kan ställa till det rejält, om du dessutom råkar befinna dig på fel plats ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Ok tack för svaren Det blir bara några mil till före bytet. mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.