|
|
|
|---|---|
SemirS |
Hej Sugen på att köpa en bmw m5. Kollar upp bilen liten vid 2900 mil bytte man svänhjul och koppling vid 3600 bytteman smg pump. Sen mer har jag inte hittat. Länk till bilen. Länk |
SemirS |
Ingen som vet någon information om denna bil? Va tycker ni om att köpa 05.a? |
|
Verkar vara en Italien-import. Chassinummer WBSNB91090B559398 Typkod NB91 Typ M5 (EUR) E-modellserie E60 (M5) Serie 5 Typ LIM Styrning LL Dörrar 4 Motor S85 Cylindervolym 5.00 Motoreffekt 373 Motor HECK Växellåda MECH Färg SILVERSTONE II METALLIC (A29) Stoldynor LEDER MERINO/SCHWARZ (LKSW) Produktionsdatum 2005-02-23 slå igen Extrautrustning Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S319A INTEGRATED UNIVERSAL REMOTE CONTROL Integrerad unviersal fjärrmanövrering S403A GLAS ROOF, ELECTRIC glastak elektr. S428A WARNING TRIANGLE Varntriangel och förbandspaket S430A INT/EXT RR VW MIRROR W AUT ANTI-DAZZLE In-/utvänd. speglar m. nedbländ.autom S431A INTERIOR RR VW MIRROR W AUT ANTI-D Innerbackspegel automatisk avbländade S441A SMOKERS PACKAGE Rökare-sats S502A HEADLIGHT WASHER SYSTEM Stralkastarspolare S508A PARK DISTANCE CONTROL (PDC) Parkeringsavståndskontroll (PDC) S524A ADAPTIVE HEADLIGHTS Adaptivt kurvljus S605A TELEMATIC PREPARATION Förberedelse Telematik S609A NAVIGATION SYSTEM PROFESSIONAL Navigationssystem Professional S610A HEAD UP DISPLAY Head-up display S612A BMW ASSIST BMW Assist S616A BMW ONLINE BMW Online S620A VOICE INPUT SYSTEM Röststyrt uppringsningssystem Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S633A PREP.MOB. PH. BUSINESS BLUET.INTERF. Förberedelse mobiltelefon Business S672A CD CHANGER BMW FOR 6 CDS CD-växlare för 6 skivor S677A HIFI SYSTEM PROFESSIONAL HiFi-system Professional DSP S698A AREA-CODE 2 Area-Code 2 för DVD S737A INTERIOR TRIM ALU SHADOW, BRUSHED Interiörlister, Alu Shadow, borstade S855A LANGUAGE VERSION ITALIAN Språkversion italienska S863A EUROPE/DEALER DIRECTORY Aterförsäljarslista Europa S877A DELETION CROSS-OVER OPERATION Korsvis manövrering utgår S884A ITALIAN/OWNERS HANDBOOK/SERVICE BOOKLET Bruksanvisning italiensk S8SAA COUNTRY SPEC. RELEASE OF NAVIGATION Navigation access request,country-spec. S8SBA COUNTRY SPEC. RELEASE OF TELEMATIC Telematics access request,country-spec. S8SPA COP CONTROL Styrning COP S999A ORDER CONTROL FIRST DEALER CARS Uppdragsstyrning "HEA" slå igen Serieutrustning Kod Benämning (gränssnitt) Benämning (EPC) S216A SERVOTRONIC SERVOSTYRNING-SERVOTRONIC S302A ALARM SYSTEM Stöldskyddsanläggning S423A FLOOR MATS, VELOUR Inlaeggningsmatta velours S442A CUPHOLDER Burkhållare S459A SEAT ADJUSTM., ELECTR. W. MEMORY Stolsjustering elektrisk med memory S473A ARMREST, FRONT Armstöd fram S494A SEAT HEATING F DRIVER/FRONT PASSENGER Stoluppvärmning förarsida/passagerar S522A XENON LIGHT Xenon-Ljus S534A AUTOMATIC AIR CONDITIONING Klimatautomatik S540A CRUISE CONTROL Hastighetsreglering S548A SPEEDOMETER WITH KILOMETER READING Kilometerräknare S563A LIGHTS PACKAGE Belysningspaket S775A INDIVIDUAL ROOF-LINING ANTHRACITE Takhimmel antracit S785A WHITE DIRECTION INDICATOR LIGHTS Blinkerslampor vita Mvh Jimmy |
|
SemirS |
Tack för listan! Men Italien import? Är det bra bilar därifrån? |
| Överlag så brukar man väl anse att Italien-import är mindre bra än Tysklands-import. Jag tycker inte man skall hänga upp sig på ursprungslandet, kolla skick kontra pris istället! | |
Ja 153 Mercedes C63 AMG kombi 2011
BMW M3 E46 "CSL" ESS 2002 BMW 320d x-drive M-Sport E91 2010 |
Min är ursprungligen från Italien men rullade 2 år i tyskland, jag är andra ägaren i Sverige. Kolla på ett antal bilar innan jag köpte min, bättre skick än de 4 jag kollade på varav en svensksåld. Så var inte rädd kolla bilen noga bara! |
|
Tror många bara tänker svenksåld så är det bara handla, för då måste den ju va fin Men visst ska man kolla historik lite extra noga på import, men vissa har i sig att import är skit och bluff och svensksåld då är den perfekt |
|
| Enligt mitt tycke är svensksålda i bra mycket sämre skick än dito tysk då den som säljer den svensksålda skryter att det är en svensksåld men skött är den inte | |
| Generellt sett fuskas det mer med importbilar därav folks tvekan. En annan anledning är att det kan vara lättare att kolla upp en svensksåld bil (om man ringer tidigare ägare tex). Om du nu tvekar lite för att det är en italienimport så kan du nog räkna med att köparna när du ska sälja tvekar på samma sätt. Troligen så kommer du få ligga lite lägre i pris för att bli av med den. | |
deamon |
det är lätt och kolla upp de . det är bara ringa till de verkstäder den är servad på och se om de har data historik på bilen ,det är lätt och backa en bil och stämpla service bok men ringer man runt och kollar så kansche man får andra informationer , tycker den har gått jävligt lite ?? ta den till bmw och be de kolla upp på sin dator när den varit inne på servicar då man registrera bilen med hjälp av nyckel så är det väldigt enkelt , jag brukar göra det med mina bilar på bmw i mölndal |
| ALLA bilar går att skruva så att det är helt omöjligt att upptäcka...Det finns alltid en risk att den skruvats, helt säker kan man aldrig vara på "äldre bilar" oavsett ägar-antal... | |
| Deamon om man ska kunna kolla servicehistoriken via nyckeln så måste den används ifrån början, dvs innan bilen skruvades. | |
deamon |
Hej thombar Alltså när man kollar med BMW då ser de vilka servicar som är gjorda och vid vilka miltal de är gjorda , sen kan man oxå kolla i data boxen hur många gånger de bytt tex bromsar/tändstift/ mm så om det står att de är bytt bromsar 2 gånger så lär det gått mer änn 3000 mil för det kan man inte radera bort då måste man blåsa jur. Hela boxen och programera igen det är inte vem som helst som gör det , sen kan man ringa till ställen de är servade på och lämna chassinummer och få information då kan man kolla med datum och miltal om det stämmer |
| Deamon: Säg att man köper en sprojtans ny M5. Man kör drygt 7000 mil år o tänker äga bilen i 2 år innan man byter in den till en ny. Man kommer givetvis serva den enligt BMW's rekommendationer. Om man då vid första servicen (säg vid 1500 mil) lämnar den till en mycket kunnig verkstad, dock ej hos BMW o gör servicen precis enligt konstens alla regler, dock utan att få nån stämpel, så får bilen den omvårdnad den behöver. Sedan fortsätter man att serva bilen hos denna verkstad fram till 6000 mil. Vid nästa servicetillfälle kör man till BMW, bilen är då ca 1 år gammal, men innan så drar man tillbaka mätarställningen till säg 1500 mil (dvs samma miltal som vid den första servicen). BMW kommer då få en första logg på bilen 1 år gammal med "verifierade" 1500 mil, och en stämpel i boken. Hur garderar man sig mot en sådan skruvning? Görs mätarjusteringen på alla ställen som man normalt kan se den på är det i princip omöjligt att avslöja. Givetvis måste bilens optik vara motsvarande. Så efter 2 år har bilen gått 15000 mil i runda slängar med en fullstämplad bok som pekar på att miltalet är ca 3000 mil (ny justering innan service nr 2 hos BMW). Är nog inte vanligt att man gör så här men skall man köra långt på kort tid finns det säkert fall där detta förfarande kan tänkas användas... | |
deamon |
Absolut går det och fuska men när du köper ny bil har du ju fria servicar ;) Det är dumt och fuska ärlighet varar längst sen så köper jag hellre en bil som gått 15000 mil och är ärlig än en som gått 4000 och misstänkt Det är svårt men lägger man i lite så kan man hitta fel men huvudsaken är att man är nöjd |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.