AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.639

Varvar ryckigt, ingen effekt + Eml lampa?!

si
8
simon.lindroos
Bmw 320i -02
320i -02 e modellen
när man trycker plattan i botten eller annars bara mycket gas så tappar den helt kraft, sen gasar den på riktigt ordentligt (ryckig acceleration altså) vi felsökte och felkoden var "knacksensorn"
men sen en dag när vi körde iväg tappade bilen helt kraft och"EML" lampan började lysa. vad är EML lampan? har det något samband med den ryckiga varvningen? och viktigast av allt: VAD ÄR FELET??

jag vore evigt tacksam om nån vet vad felet är
Bj
2.163
Bjerser
BMW 435d xDrive F36
Mercedes GLK220 CDI 4M
Mini Cooper F55
EML är varningslampan för att något är fel i motorstyrningen, som till exempel en trasig givare. Det är omöjligt att på ett säkert sätt kunna diagnostisera en bil via ett forum; Men har du en felkod på en givare låter det som ett sannolikt fel?

//Bjersér
si
8
simon.lindroos
Bmw 320i -02
ja det skulle bra kunna va nåt sånt, har du nån aning om vilken slags givare det kan va? tänkte om det är nåt typfel på bmw :P
ti
229
timur
520xd F10 -16
Jäklar vad vevaxelgivarna beslöt plötsligt att ge upp samtidigt, en annan tråd startades precis med ungegär samma problem. :)
si
8
simon.lindroos
Bmw 320i -02
å ja säger JÄKLAR jag läste vevaxeln först. så du menar att det är vevaxelgivaren? :D:D:D:D isåfall ska ja prova det :P
si
8
simon.lindroos
Bmw 320i -02
Men då skulle den ju inte starta alls? å de gör den ju hur bra som helst.
eller?
ti
229
timur
520xd F10 -16
Börjar givaren bli dålig så rapporterar den fel och då kan det gå ryckigt, startar gör den ändå.
ti
229
timur
520xd F10 -16
Förlåt, det är kamaxelgivaren jag menar i ditt fall, dvs bilen har ingen ork på låga varv. (bränsleförbrukningen blir lidande också)
Vevaxelgivarens symptom är att bilen dör i färd eller går allmänt ryckigt (hackigt).
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.