AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
3.352

19 eller 20 tum på nya F20?

Har en ny 120, som måste snyggas till, har tonat rutorna runt om o ska sänka den rejält med ett h&r cup kit. Hade i förväg bestämt mig för 19" fälgar men hjulhusen är väldigt stora. Nån som provat om bilen blir för hög med 20 tummare om man sänker ner den till däck kant?
Verdi
19" och 20" ger väl samma storlek på hjulet...
co
828
corzair
Volvo V70 - 12
Beror ju på vad för däck som krängs på, du kan ju få samma "höjd" på 19" och 20" om du kör lägre profil på 20"
Verdi
Oftast har man väl samma rullomkrets, och därmed samma diameter, på hjulet oavsett vilken diameter fälgen har.

En liten skillnad på diametern gör en rätt stor skillnad på rullomkretsen dessutom så man kan inte frångå std-dimension så mycket utan att bilen blir olaglig.
Jo det vet jag, men vill helst inte gå till det extremaste i profilväg för att få till körhöjden med 20 tummare. Vill att hjulhuset ska vara välfyllt med fälg både i diameter o inpressning. Hittar inga bilder på f20 med 20" o rejält sänkt. Tex Ac Schnitzer visar bilder med 19" o lite för hög bil o det blir inte det rätta looken jag vill åt. Svårt så här i början av modellcykel då det inte finns så mycket fakta utan man får pröva sig fram. Tänkte beställa fälgar från usa så vill att det blir rätt :)
Vad är det för offset på F20. Har en uppsättning nya M3 GTS ZCP i 19"x8.5, 9.5 ET35 till salu.
ET 45, tror man kan klämma till med 35 men då är det på gränsen om jag får gissa. Tror 9.5 tummare kan va för mycket då tuningfirmorna nöjer sig med 8.5 runt om men kan ha fel. Vill gärna ha fetare däck bak om möjligt. Vad betingar de i värde ;)
Hmm, har de ET45 original så borde ET35 bli perfekt, lär hamna precis vid skärmkanten, slipper du spacers.

Jag hade 19"x8.5, 9.5 CSL på min 120d LCI 2007. Funkade bra! :)

Kolla din inbox, skickar PM till dig med mer info.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.