|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har problem med min bil: När jag startar den kall, misständer den och gula motorlampan börjar lysa. Så fort jag kört den varm, slocknar lampan och bilen går som vanligt(oftast behöver jag starta om bilen för att lampan ska slockna.) Jag har kört den i diagnostiktest hos verkstad och det sa bara att den misstände på cyl:6, då bytte jag tändspolen, men felet kvarstog. Jag funderar på om det kan vara luftpumpen som aktiveras vid kallstart som spökar(styrs via vakum). Någon som har varit med om liknande beteende? | |
| Har också så att avgasvärdeslampan lyser, dock märker jag ingen bieffekt iform av misständning osv. På verkstan gav dom exakt samma diagnos till mig "Misständer på 6an"och att jag bör byta tändspolen...?! Coincidence, I don't think so -.- | |
| Kollat upp stora jordkabeln till databoxen o motor jordningen. Kan var ärjat me oxid... | |
| Här kan det finns nåt att fundera på : Länk | |
| Livet! Lämnade in bilen idag för att byta 6ans spole... resultat gick inte på alla vid kallstart å lampan lös tills den blev varm -.-suck! | |
| Och idag så lyser lampan igen som tidigare innan verkstadsbesöket, dock utan några symtomer vid kallstart... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.