|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag har använt lite olika oljor men alla har varit förstärkta med teflon. Den som var bäst (men som tyvärr är slut sedan länge) tyckte jag var Neste Flow. Säljs tyvärr inte på så många ställen, men leta där man servar och reparerar skogsmaskiner och säljer Nestes oljor. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Min kvittrar också. Kan nån illustrera med en bild vart man ska smörja för oss bilanalfabeter? :) | |
|
För att komma åt fläkten på E46:an: Ta loss kåpan över kupéfiltret i bakkanten på motorrummet och ta bort filtret. Snäpp bort locket till kabelkanalen som löper från vänster till höger sida över motorn och sitter i framkanten av baljan och ta därefter ur kabeln från kanalen. Lossa de fyra (har jag för mig) skruvarna som fäster baljan där filtret låg som fäster baljan mot "torpedväggen" . Lyft bort baljan och sedan ser du fläkten. Spraya försiktigt en liten mängd olja på båda sidor där fläktaxeln går in i lagret på vardera sida med fläkten igång och observera att oljan "sugs in" mellan lager och axeln. Nu bör fläkten vara tyst igen! Montera ihop allt igen i omvänd ordning. Mvh Johan B BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Intressant tråd om kvittrande fläktar ,har själv fått byta fläkten på min E90 efter 7000 mil på grund av att den kvittra.och även på E83 efter 8000mil fast då på garantin.Underligt att dom inte håller längre? ///bmwlars |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.