|
|
|
|---|---|
|
Hej vänner, Kollar efter köp av en e92 335d från tyskland. Kollar på två bilar och den ena har en större navi skärm. Vad är skillnaden? mvh | |
|
Stor navi skärm = Navi Professional Liten navi skärm = Navi business Länka gärna bilarna :) |
|
| Vad är det mer för uppenbar skillnad mellan Professional och Business förutom skärmen? | |
|
jaha, tack sim om jag får vara lite jobbig. Vad är skillnaden mellan professional och business förutom skärmen? Ja självklart här kommer länkarna Länk och Länk mvh |
|
|
Navi Pro har möjlighet för att visa tex färddator på högra sidan skärmen (1/3) och kartan på vänstra sidan (2/3). Man kan också köra med RADIO/CD/AUX på stora delen av skärmen och kartan på lilla delen. Pro: Länk Navi Business har inte möjlighet att visa radio samt kartan samtidigt och har endast en DVD/CD läsare, dvs om du ska använda navin kan du inte lyssna på en CD. Business: Länk Nu ser jag att bilen du länkar till med navi business har nya idrive knappen, vilket kan tyda på att du får "nya" navi busines: Länk Denna har hårddisk till kartan har jag för mig, samt jobbar snabbare. Kolla upp om den har nya. Jag har tidligare sett bilar med nya idrive knappen men med gamla navi systemet. |
|
|
Den nya Idriven är riktigt skön att ha i bilen. du har en hårddisk dit du kan föra över din musik/video till via usb och så har man oftast bluetooth handsfree och andra sköna funktioner. Det finns även connected drive/bmw apps och internet där det går att ha webradio och facebook i idriven (funkar dock endast med iphone) Det finns möjligheter att eftermontera det senaste systemet med hårddisk ifall du skulle vilja det. Kostar väl strax under 20tusen, Men då har du allt som går att ha i den :). Huvudsaken då är att du har instrumentbrädan med plats för skärmen, resten är enkelt. Håller på och ska göra det på min 1-serie just nu. Så man behöver inte haka upp sig på navisystemen. Även jag har stött på folk med nya idrivekontrollern, Det kryllar utav dom på ebay faktiskt PEACE!! |
|
| okej, Så om jag köper en bil med nya idrive så får jag en USB ingång också? | |
|
Det är nog inte helt omöjligt att den svarta har den senare versionen av Idrive som kom 2009 eftersom det är en sen 08. så som jag uppfattat det så har Navigation professional usbport i handsfacket. Är inte säker på om det finns i navigation business. Det är dock ingen omöjlighet för att själva grejen med idrive efter 2009 är att det är hårddiskbaserat. Bästa är att kolla upp det med dom som kodar/programmerar på BMW. Har tex på min F10 en port i handsfacket för att föra över musik/video till bilens hårddisk och en port i/under armstödet som bara kan spela upp musik. Dessa används även för att ladda telefonen vilket är riktigt nice PEACE!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.