|
|
|
|---|---|
|
I instruktionsboken för min Z3 2.2 står att batteriet ska tas ur bilen när bilen ställs av för en längre period. På BMW-verkstan säger man att batteriet bör vara kvar för att "systemen inte ska störas". Jag vill helst ta ur batteriet och förvara/ ladda på annan plats. OK (bortsett från ev kodlås radio)? I övrigt så är det bara att invänta våren och söka fina original fälgar gärna med däck. | |
|
Det finns mycket olika jobb man gör på en bil då batteriet ska kopplas loss. Styrsystemen kan inte vara så känsliga att dom pajar för detta. Följ instruktionsboken. På Z4 så ska man efter att bilen varit strömlös tec. köra sidorutorna upp och ned ett par gånger för att återställa dess funktion men det står också i instruktionboken. Jag har själv haft Z3 tidigare och aldrig upplevt något problem när batteriet har varit bortkopplat. Hasse Z4 |
|
|
Jag har kopplat bort batteriet nästan varje vinter sen 1999 på min Z3, den har inte tagit skada. Det enda man får göra vid påställningen är att ställa klockan ;) Det finns andra bilar som inte mår bra av att vara strömlösa, Alfa GTV av 90-talsmodell t.ex. Där kan tydligen någon airbagenhet tacka för sig om den blir strömlös. /Masten |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.