|
|
|
|---|---|
|
Hejsan alla trevliga trafikanter! I somras köpte jag en gammal 316 compact från 97. Tyvärr vet jag inte sådär våldsamt mycket om bilar, men jag tycker om min bil. På senaste tiden har bilen dock betett sig lite märkligt. Från motorrummet hörs ett ljud som påminner lite om när man satte plastbitar mot ekrarna på cykeln för att den skulle låta som en motorcykel. Detta medför även vibrationer som känns uti ratten. Ljudet blir högre när man gasar mer, precis som "motorljudet" på cykeln tilltog när man trampade hårdare. Ibland varken hörs eller känns problemet, för att en stund senare vara enormt irriterande. Jag inbillar mig att missljudet tilltar i styrka när man svänger kraftigt, men jag är inte helt säker på det. Vad kan ha hänt min kära bil? När jag öppnar huven med bilen på tomgång så låter det som om det kommer ungefär ifrån där remmarna cirkulerar, men jag är inte säker på det. Jag hoppas verkligen att ni kan hjälpa mej, ni som har lite bättre koll! Ha det så gött! | |
| Filma me din mobil och lägg upp på youtube. Hade vart aningen enklare att lista ut vad som låter. | |
|
Tyvärr är jag bortrest från min bil ett tag, så jag har inte möjlighet att filma nu. Men på onsdag kommer jag hem, då blir det film ut av det hela! Tack så mycket så länge :) |
|
|
Det är med stor sannorlighet spännrullen eller löprullen som har givit in. Delar är billiga och byta kan man själv, finns många how-tos och diy på nätet. Sök på tensioner pully. Men lägg gärna upp film också, jag kan ha fel. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.