AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.928

företag som lagar värmeslingor i bakrutan?

mo
229
moose69
X3 2.0d -17
BMW i3s 120ah -19
finns det något företag som lagar värmeslingorna i bakrutan, radion e ju kass när den är på! helst i stockholmsområdet!
ji
224
jim 330 touring
BMW 118D F20 M-utrustad
Länk

så slipper du lämna in den

there can be only one
32ProPro-medlem
2.455
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Jag har försökt mej på samma sak med motsvarande ledande färg köpt på Kjell&Co. Det funakde inte för mej men det var ju små pengar för färgen i förhållande till en ny ruta.
Hursomhelst så verkar värmetrådarna vara plastade även på insidan av rutan och det är således svårt att mäta upp var avbrottet är. På min touring är troligen under den mörka ramen i kanten av rutan. Översta 2-4 linjerna funkar, de lodräta funkar en bit längre ner men de felsta nedra vågräta funkar inte. Surt men en ny bakruta är många tusen - 7 stycken om jag minns rätt då jag frågade i fjor. På skrot hittar du säkert billigare men utan garanterad funktion och dessutom med pillet att montera dit den och få till de vattensäkrade anslutningarna.

Ser du tydligt var avbrottet är så prova gärna men annars är jag skeptisk - jag var väldigt optimistisk då vi köpte bilen.

Till er med slingor som funkar i touring- öasta försiktigt så ni inte har last som skaver mot rutan invändigt.

/Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096
Jo
24.791
Johan B
318dT X-drive F31
Mercedes C220CDI S204
Jag lagade elslingor på Mercan med produkten från Kjell & Co. Fungerade hur bra som helst.

I mitt fall såg jag var brottet var (är en kombi och tidigare ägare har troligen lastat något som har skavt mot rutan).

Se till att maska av på båda sidor om "tråden" med maskeringstejp, om det är på den "synliga delen av rutan", så blir det en fin lagning.

Men innan du ger dig på slingorna, kolla så att inte antennförstärkaren på C-stolpen vid bakrutan har gett upp - det är inte helt ovanligt!

Mvh
Johan B

BMW – Weltmarke aus München!
32ProPro-medlem
2.455
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Hur kollar man antennförstärkaren?
Och om den är trasig så blir det ingen värme alls eller hur?
Jag som ahr värme i övre trådarna men inte i nedre borde inte ha problem med antenförstärkaren eller hur?

32ProPro-medlem
2.455
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Bumpar frågan genom lite mer info om min touring: Ett annat tecken på att antennförstärkaren funkar är (tyvärr) att jag får sämre FM-radiomottagning då jag slår på värmeslingorna och det är väl tyvärr så "det ska vara" - hur dumt det än låter.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.