|
Sida 2 av 5
|
|
|---|---|
![]() 940 E39 520iM -01 (M54B22) Orientblau Metallic
F36 420xD -16 (N47D20) Sparkling Brown Metallic |
Min är tillverkad oktober 00 och ser likadan ut som i tråden jag länkade till. Kan du ta en bild på din? I tråden ser allt lite större ut än vad det egentligen är. |
| Jag öppna min cd enhet nu och det set annorlunda ut? | |
|
Länk Länk Så här såg det ut.. kan det vara att jag har en "för ny" cd enhet som det inte stämmer? |
|
I tråden jag länkade till står det pre-2002 business cd så det verkar tyvärr som om ni som ha nyare stereo inte kan följa tråden. |
| Å vilken besvikelse jag ville bara ha AUX då kanske man kan köpa någon färdig lösnin från bmw? | |
|
Länk denna kanske? |
|
| Jag funderar på att dokumentera mitt projekt på en BMW E39, men ja måste få veta vilken mobil användaren "bmwe392001" använde för att ta kort så att jag inte gör samma mistag, för det var verkligen brusiga bilder... | |
Kolla med bmw vad exakt den adaptern är till. Annars så har vissa köpt en DMC för ca 700 SEK. Följ tråden och fråga om de är nöjda. Länk |
| Känns som om det måste varit en Android-telefon kamera? | |
Hahaha vi har en riktig skojare från Gbg? |
| Jag lyckades tillverka en egen kabel och ansluta bakom sterion funka klockrent det står toll och med AUX när kan kör där igenom. jag monterade den på samma ställe som du gjorde :) | |
Riktigt bra. Du kanske kan ladda upp lite bilder för de som har den nyare varianten av business cd? |
| Min cd ser precis ut som din. den ända skillnaden var att man skulle ansluta 3 kablar bakom sterion på den svarta 12 pinnars kontakten jag satta + på nr 4 - på nr 3 och jord på nr 10 så funka det hur bra som helst. | |
| Glömde skriva att jag hade en ungefär likadan kontakt som du länka till på kjell och co. | |
|
bmwe392001: jag han setta ihop min cd innan jag han ta bilder men jag den såg ut som bilderna som Jamezzz skickade. Jamezzz kopplade du bara in kablarna till 3,5mm uttaget med kabbelskor bak i kontakten på cd'n eller lödde ddddddddddddu inne i cd'n. |
|
Jamezzz din stereo såg väl lite annorlunda ut än den i tråden när du öppnade upp den? Jag antar att du och sxv har den nya varianten så det hade varit bra om Jamezzz kunde förklara lite bättre hur han kopplade så har vi lösningar för alla e39 business cd. Mer konkret så sitter det väl en kabelkontakt redan på stiften så hur kopplade du då? Eller så har ni en extra kontakt bak som inte är ansluten vanligtvis? En bild på kopplingen hade som sagt varit bra. Så skönt att kunna slumpa bland flera tusen låtar istället för att byta skivor! Cd-kvalite och allt för ca 30 SEK. Dessutom ett roligt och rätt så enkelt projekt. |
| Jo jag hittade en färdig aux kabel på realoem och tänkte att det kan la inte vara så svårt att göra en egen? så jag ringde bmw solna och fråga innan ajg börja om man behövde uppdatera bilen eller liknande efter att man kopplat in den och fick svar NEJ. så jag googla reservdels nummret 65120153502 och snubbla in på en amerikansk sida Länk som säljer den oc dom hade en monteringsanvisning i pdf som jag printa ut och följde lite gran. den visade mest vart man skulle sätta kablarna bakom sterion och det va på den svarta 12 pinnars kontakten bakom cd enheten och det skulle vara på 3 4 och 10. jag gissa mig till att 10 var jord så satta jag 3 som V och 4 som H. och nu hur jag gjorde kontakten, jag tog en kabel från en gammal data fläkt och behöll stiften dom satt som en smäck bakom sterion men dom var lite för små so dom sitter tight och bra så dom inte kan åka ut. slutligen så satte jag uttaget på samma ställe som bmwe392001. | |
| satte du ditt något motstånd mellan höger och vänster? det i digrammet på 300 k ohm. | |
| nej jag and ände inget motstånd. | |
| Jag helt enkelt tillverkade en lika dan kabel som man kan köpa på BMW och den va bara att plug and play. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.