|
|
|
|---|---|
|
M5:an hade lätt knäckt hojen om det inte hade varit så trångt på banan. Film här: Länk | |
|
Å andra sidan hade MCn lätt åkt ifrån M5an om det inte varit blött ------- //Lövet |
|
| Tror jag inte den hade även om det var torrt, och dom startade samtidigt hade den inte åkt ifrån bmwn, inte tillräckligt många rakor där. | |
| Hefe: Vad är definitionen på att M5:an knäcker hojen? Är det att hinna först över mållinjen? Motorcykeln hade ju 10 sek försprång och i mål var den bara 1 sek före så i min värld har M5:an knäckt bågen med 9 sek runt den aktuella banan under rådande omständigheter. | |
|
Imponerande att plocka in 9s på ett varv mot en sådan motorcykel. Hade dock varit intressant att se samma test på torr bana. ___ //Ulf |
|
| 4 breda hjul ger långt högre kurvhastighet än 2 smala :) | |
|
Fördelen med bil är ju en högre kurvhastighet,fördelen med mc är: senare bromspunkter samt snabbare acceleration ut ur en kurva. Som Jämförelse: Tidningen Bike gjorde ett test -99 eller -00 på Nordslingan med en R1 vs Viper. Mc:n kördes av Gerry Nordström(chefredaktör på Bike) och Vipern kördes av Gunnar Dackevall(AMS). Mc:n körde på 8.06 och Vipern på 8.22. Men generellt sett ska en bil vara något snabbare än en mc..men inte spec mycket,men det beror på vilken bana man på kör med. OCH...det skall vara jämnbördiga förare Fingerspitzgefühl. |
|
fredde 7 |
med motorcykel blir kurvorna till raksträcka. hk/kg............. spekulationer överflödiga:) |
|
Här ser det annorlunda ut. Länk Flåklypa |
|
|
Hade tidigare en S1000rr innan jag köpte min Agusta och BMW´n är helt klart riktigt grym! Kolla accet ca 1,40 in i filmen .-) Lite otäckt när DSC-lampan börjar blinka runt 200! ;-) Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.