|
|
|
|---|---|
NeZaN |
Efter ett antal veckors irriterande skorr från framskivorna har jag fått nog. Så fort jag startar bilen och ska t.ex. backa ur min parkeringsficka så skorrar det. Kör jag ett tag och bromsar försvinner det för att sedan återkomma nästa gång jag startar bilen. Det låter som att det är någonting som sitter emellan, och idag fick jag syn på detta: Länk Det är bara ena skivan som har detta problem, men frågan är om jag bör byta beläggen eller om man på något smart sätt kan få bort skiten. Det känns inte heller särskilt kul när skivan ser ut så här. Köpte nya i Februari om jag minns rätt, dock var beläggen helt nya så dessa bytte jag inte. Kanske borde gjort det. Alltid lätt att vara efterklok. :/ /NeZaN BMWCS Medlem nr: 08109 |
|
Det är troligtvis någon mindre stål flisa eller liknande som satt sig i klossen. Jag tror det räcker med att plocka bort belägget rengör med tex en mindre skruvmejsel. Borde funka! Mvh. Richard |
|
NeZaN |
Ska ner med beläggen imorgon om det hinns med och se vad det kan bero på, men förmodligen är det som du säger någon sten eller stålflisa. /NeZaN BMWCS Medlem nr: 08109 |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.