AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.262

Bakrutan på e34 Touring, hur öppnar man den

Be
43
Beemersnurbo
525TDS Touring -93
Volvo 945-93
Hej
Ja som rubriken lyder, hur fasen öppnar man bakrutan i bagageluckan, för det ska väl gå eller??
Hittar i vart fall ingen knapp eller så... =(

Mvh
bm
568
bmw_4wd_4ever
525ixa -93
325xi -04
X3 20d -11 (F25)
Stora luckan har en knapp nedanför BMW-märket. Glasluckan har en likadan knapp längre till höger vid bakljuset.

//Göran
Be
43
Beemersnurbo
525TDS Touring -93
Volvo 945-93
från utsidan alltså??
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Ja, från utsidan. Instruktionsbok saknas eller?
Be
43
Beemersnurbo
525TDS Touring -93
Volvo 945-93
Ja, tyvärr så har jag ingen instruktionsbok, har för övrigt köpt bilen i Torsdags och har minimal erfarenhet tidigare av modellen, så det blir mycket frågor o många timmar på detta utmärkta forum.....

Tack för hjälpen iaf. =)
Be
43
Beemersnurbo
525TDS Touring -93
Volvo 945-93
knappen verkar funka för det låter där inne när man trycker på den, men fönstret vill inte öppna sig =(

Tips på vad det kan vara??
Inte heller funkar sidorutorna längst bak, händer ingenting när man trycker på knapparna o säkringen är hel så vitt jag kan se....

Tips??
bm
568
bmw_4wd_4ever
525ixa -93
325xi -04
X3 20d -11 (F25)
Det är troligen ställmotorn till låset. Jag hade detta fel på min förra touring. Även när inte gick att öppna alls så hördes att motorn jobbade. Bytte till en annan begagnad så fungerade den helt ok igen.

Angående fönsterhissarna bak. Är det dött oavsett om du testar med knapparna i dörrarna eller knappsatsen framme mellan framsätena?

//Göran
Be
43
Beemersnurbo
525TDS Touring -93
Volvo 945-93
Nja, det är ju en Touring så jag menade rutorna längst bak i skuffen om man uttrycker sig så... för dom går väl att öppna??
Det sitter ju en stor knapp på vardera sida vid rutorna alldeles intill den bakre stolpen...

Mvh
Visa användare
661
nikke25
BMW 540/6 Touring -96

BMW 523 IM -00
Nej det går inte att öppna bakre rutorna på touring e34 ...

Däremot skuffens glasruta går att öppna ..

Det du ser måste vara hållare av nåt slag , finns inga knappar där vad jag vet :)

Mvh Niklas
Be
43
Beemersnurbo
525TDS Touring -93
Volvo 945-93
ofan, vad snpöligt haha, då måste jag undersöka det närmare...
Det är nog "knapparna" till luckorna i inredningen du ser, va.. Tryck ner dom så kan du öppna luckorna ut mot ytterplåten.

--
Markus
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.