AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.084

Trasig växellåda, eller elfel?

Jo
3
JoakimW
316 Compact -02
Har en hel del problem med bilen just nu känns det som...

Den har nyss varit stående i flera veckor då den inte startat. Efter att jag bytt relä till bränslepumpen startade den igen. Gick i ungefär en vecka.

Var påväg hem när en lampa började lysa, slog upp det i instruktionsboken och det ser tydligen ut som att det är problem med automatlådan, den växlar bara i ett nödprogram om jag minns texten rätt.
När jag sedan lyckats ta mig hem hade lampan för motorfel eller dylikt börjat lysa.

Tänkte att det kanske bara var elknas eftersom jag nyss bytt relä och sådant. Men när man vrider igång bilen tänds oljelampan ett tag, för att sedan slockna. Alltså, inte som vanligt när man vrider på tändningen, utan där är tänd en längre stund. Min lite mer bilkunniga bror antog att det tog ett tag för den att bygga upp tryck...

Har försökt köra den lite smått. Den växlar normal när den är kall, men såfort den blir lite varmare så växlar den väldigt ryckigt på de lägre växlarna + att det luktar bränt när man åkt några meter.

Börjar tröttna lite smått på att bilen blir mer stillastående för varje dag som går. Kanske dags att ge upp BMW?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.