AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.042

528 e39, orkerslös stundtals?

Har ett problem att bilen kan bli orkerslös ibland, ville ej dra riktigt,

Och även när jag ligger på motorväg och kör så kan den typ nypa till nångång, typs som en misständning, fast det händer typ bara 1 gång med 20-60 km intervall.

bränsle pumpen var lite halvtaskig så den och bränslefiltret är byt men inget resultat.

Tack på förhand
Kam eller vevaxelgivare som börjar ge sig är en möjlig anledning, gör en felkods avläsning, kan spara en massa pengar och huvudkliande!
Glömde säga att jag har redan läst felkoder och datorn vissade felkoder på luftmassemätaren, den är byt också men felet kvar står.
Ro
38
Robert.m
BMW 520d M-sport LCI -07
Kollat insugsslangen som går mellan lmm och insuget? Det brukar vara slitet på undersidan av den så det kommer tjuvluft och då kan motorn bete sig lite konstigt.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Var fick du Luftmassemätaren ifrån ??
Luftmassemätaren visar enbart felkoder vid urkopplingn eller avbrott inte om den fungerar dåligt utan då ges de sekundära koder i bränslesystemet.
Så kolla upp kablaget efter skador dåligt jordning tex.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
luftmassemätaren har jag tagit får mina andra bilar(har 2st 528 e39 + en 328 e36), och provat med bägge två, doch så har jag ej varit och läst av felkoderna igen.. det kan ha varit nåt gammal felkod som har legat kvar. men jag ska kolla kablarna annas får jag väl prova flytta över några givare eller nått mellan bilarna
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.