|
|
|
|---|---|
|
Skall försöka sammanfatta det hela. Äger en 525i -04 (E60) och har misstänkt att det är något galet med batteriet under en tid. Det är relativt nytt och köldknäppen under helgen dödade det totalt. Laddade batteriet med en Ctek laddare. Satte i batteriet, startade och körde under dagen, och nästa morgon var det tomt igen. Ok, nytt batteri tänkte jag men åkte förbi en bilelektriker som snabbt konstaterade att bilen i avstängt läge drog ca 7 Ampere !!!! Lånade en tångamperemter från jobbet och har nu ryckt säkringar å det vildaste, samtidigt lade jag märke till ett svagt brummande från motorrummet. Säkring 28 och 29 är bovarna i dramat, alltså Diagnose och Geschwindigkeitregelung I en stillastående bil ?!? När jag ryckte farthållarsäkringen försvann ca 3 Ampere och de kom inte tillbaka när jag satte i den igen. När jag tog Diagnose säkringen försvann resten av amperen ,och även brummandet i motorrummet men det kom tebax vid isättandet igen. Ska det vara så här undrar jag, som Sverker hade sagt, och finns det någon som har nå´n bra förklaring eller tips. Tackar allra ödmjukast för svar ! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.