|
|
|
|---|---|
Ja 153 Mercedes C63 AMG kombi 2011
BMW M3 E46 "CSL" ESS 2002 BMW 320d x-drive M-Sport E91 2010 |
Hej! Senaste 2 gångerna jag haft mina bilar på service/reparation har BMW angett fel körsträcka. Sist skiljde det ca400 mil mellan fakturans mätarställning och bilens. Bilen i fråga är en BMW m5 e60 2005 utan den nya nyckeln som man läser av. Samma sak en gång innan då bromsvätska skulle bytas gjordes dock i tyskland på hemfärd, orkade inte med lampan. Mätarställningen diffade då på 900mil. Detta ser ju kanske lite konstigt ut om man skulle granska bilen noga. All övrig dokumentation stämmer dock klockrent! Kanske inte är något att bry sig om, men är det någon som varit med om något liknande? Med vänlig hälsning, Jakob |
|
Läser dom inte av din nyckel? Det gjorde dom redan på min E39 från 2001? Det enda jag varit med om är att dom missat att läsa av och då ligger senaste avläsningen kvar i deras system och kommer ut även på den nya fakturan. ___ //Ulf |
|
|
Skulle INTE acceptera en sån sak, ge dom chansen att åtgärda det och gör dom det inte med ett god leende samt ber om ursäkt så byt verkstad. Om dom slarvar med dokumentationen hur vet man då att dom inte slarvar med andra saker? Om jag hade kunnat så hade jag gärna gjort både kreditkoll samt pratat med min mekanikers föräldrar innan jag släpper lös dom på min bil :) Lite OT kanske, men hade min bil inlämnad på en bmw verkstad för vanlig öl-service och när jag hämtade upp bilen så var den fulltankad (lämnade den med halvtank) men den hade även körts med drygt 15 mil... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.