AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.239

Extra nackstöds kudde till E9X

Roffa1
Har sett att vissa E93:or har en extra främre nackstödskudde påträdd över den ordinarie. Undrar vart man kan hitta info/pris om detta. gärna länk.
Hittar ingenting om detta hos BMW Sverige.
Menar du som det är på denna bild?
Länk

Dessa kuddar är inte avtagbara utan de sitter monterade på störtbågarna vilket utgör nackstöden i cabrioleten. De passar således inte i din bil.
Roffa1
Chris: Det var dem enl din bild som jag hade i åtanke. Har även sett en liknande extra kudde på större BMW modeller (utan störtbåge) typ 7 serien.
Någon som vet om dessa kuddar går att köpa via ebay..
Mig veterligen är det andra infästningar på 5- och 7-serien med komfortstolar vilket gör att de inte passar i 1- och 3-serien.
Men det är väl ingen "extra kudde" som man kan plocka bort eller sätta dit, utan det är helt enkelt andra typer av nackstöd på de modellerna?
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
De där är ju en form av whiplashskydd som sitter inbyggt i originalnackstöden. På ena sidan sitter en knapp med vilken man kan skjuta dem i bilens längdriktning.

/Masten
Roffa1
Masten: Ok, ett helt annat nackstöd alltså? undrar om detta går att köpa löst. Har aldrig tidigare hört talas om inbyggda whiplashskydd i nackstöden till Svenska vagnar.
Är detta kanske något som går att beställa vid nybilsköp?

Någon som vet om whiplashs nackstödet är kompatibelt med 2009 sportstolar...
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Roffa vad vill du vinna på detta? Alla LCI modeller av E9X har whiplashsskydd inbyggt i stolarna.

Är det bara det rent estetiska du är ute efter?

Mvh/ Niclas
Roffa1
Heden: Är ute efter både och. Det ser ju lite häftigare ut samt att det bör minimera risken för nackskador om man blir påkörd bakifrån. Dessutom minskar avståndet mellan nacke och nackstöd, för tillfället kommer jag aldrig i kontakt med bilens orig nackstöd. i så fall måste jag luta huvudet tillbaka så mkt att jag ej ser att köra. Går ej heller att justera tillräckligt för mitt behov.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.