|
|
|
|---|---|
|
Finns det nån grövre tex E34 M5 som passar rakt på? Nån som bytt? Mvh | |
|
Den stora "210" standard slutväxeln som sitter på e28 baserade bilar -85 (84?) och nyare är bland de biffigaste BMW tillverkat med sina modiga 45 kilo. Det som går sönder isåfall är aluminuim locket bak på slutväxeln. Finns dom som kört dragracing med 700+ HP med just e28 "210" diffen. Drivaxlar och medbringare är även de väl tilltagna. Men 500+ hp är kanske att tänja på gränserna. |
|
|
Daniel Vad menar du med "210" diff ?? Min har ordernr 209 och har 25% diff. Ursäkta en okunnig. Mvh Jonas B |
|
|
Jonas, du borde rimligen ha "210" diffen på din. Med "210" menar jag diametern på kronhjulet inne i differentialen. 210 är den största modellen. Vissa 5-6 serie bilar har även "188" som min hade från början. (3,2 liters motor på -83) (Dessutom ändrades det bakre fästet någon gång -84 ?) Länk Slutväxlarna är till förväxling lika, men det finns en tydlig skillnad. Lagerlocket innanför medbringaren till drivaxeln är monterat med 8st. skruvar. Kolla på länken ovan, ser du att "188" modellen har bara 6st. Mer läsvärt för "Supernörden" i er dårar :) Länk |
|
|
Lagerlocken vid drivningen är som du säger med 8st m8/sida. Har precis tagit isär och packat om den "när man ändå har Byxorna nere...". Tackar hemskt mycket. Ursäkta O.T Mvh Jonas B |
|
|
Tack för svaren! Vissade sig att min diff har 8 skruvar redan ;). |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.