AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.956

Huldt testar BMW 1M mot Audi RS3

Visa användare
98
Zizou
Audi Q7 TDI -07
Honda Civic DTEC -14
Jaha då har Huldt ett nytt litet test att titta på.

Länk

Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Det är synd att 1M inte finns som cab - då hade man haft den perfekta bilkombon för alla lägen i dessa två.. :)
Du är inte ensam Sani, BMW har tydligen fått flera förfrågningar i ärendet, bla från USA. Några 1M Cabrios har tillverkats - men inte ut till kund utan de hamnar nog hos anställda som handgjorda "förseriebilar". Om jag kommer ihåg rätt gjordes de inte helt i Leipzig utan slutmonterades i München, men jag kan ha fel. Förseriebilar håller mycket hög kvalité utan att säga att det är något fel på "de vanliga". Vi har just nu en sådan i familjen som är helt unik. Möjligen kommer någon begagnad 1 M Cabrio bli till salu - kan i så fall vara ett bra köp!
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Verkligen intressant! Det låter ungefär som en annan drömbil back in the day - 993 Turbo...byggdes heller aldrig officiellt som cab, men några finns :)
332: finns det bilder på 1m cab??
Har aldrig sett någon bild, men kan dock tänka mig att någon byggt om en vanlig 1-serie cabrio att se ut som en sådan. Det går givetvis att bygga en bil från reservdelar, men det skulle bli väldigt dyrt om man inte hittar rätt delar från krockade bilar på skroten tex.
bmw_jerry, bara att googla

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.