AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
2.631

F 20 med sexor testas i Lappland

135i xDrive dvs en 320hk-version av 1-serien sluttestas nu i norrland och släpps under 2012. Sexornas tid är inte förbi!

De som gillar 1 MCoupé kanske ska titta på kommande 135i xDrive. 0-100 på 4,7 sekunder i kombination med 3- eller 5-dr kanske blir något för den lilla familjen som önskar extrema prestanda och vinteregenskaper till ett rimligt (dock ej fastställt ) pris.
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Tack för tipset 332...tycker dock personligen att man inte bör jämföra M-bilar med kvicka standard-diton.

En liten OT-tanke förresten: Du är inte orolig för att dina avslöjanden kommer påverka dig negativt, om BMW får nys om att du sprider info här på AP..? :)
När jag arbetade på Volvo (R&D) kliade det ofta i fingrarna att avslöja div scoops här på AP, men jag lyckades hålla mig av rädsla för repressalier.
Det är fullt möjligt att det kommer en M1 (fast den inte får heta så). Visst, 135i xDrive är inte att förväxla med en "äkta M-bil", men ändå får den nog heta " M135i xDrive".

Jag kan tänka mig att bilen blir idealisk för vårt land. Förhållandevis rymlig och bekväm med extrema prestanda året runt till rimliga pengar. Målgruppen blir givetvis de som vill ha något utöver Golf/A3.

Däremot kommer en M2 coupé med en 400hk 3liters sexa med triturbo som uppföljare till 1M Coupé.

Du får inte säga något Sani, men jag är hemlig agent för BMW med uppgift att plantera nyheter! Nej, nej - skojar bara! Jag jobbar INTE för BMW (då hade man ökat mer än 21% i Sverige i år).
332: var kommer denna fakta ifrån och finns det några bilder??
Jag tror "BIMMERTODAY" just fått in bilder från Sverige men har ej kollat. Bilen ska givetvis ha ett avgasrör på vardera sidan.

Enligt de som kört bilen ska den vara extremt bra i halka och klara 0-100 på ca 4,5 sekunder, även om underlaget inte är det bästa. Vi får se hur väl det stämmer men låter rimligt liksom att den ska dra väldigt lite med senaste automaten. Styrning, chassie, växling samt gasrespons ska gå att ställa i "sport mode", "normal" eller "ECO". Priset är inte klart för Sverige, men det lär bli svårt att ha roligare för mindre pengar i en premiumbil.
Si
3.020
Sim
F11 530dA
i3
Spyshots zeigen BMW 135i F20 im hohen Norden:

Länk
Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
E46 320iM STCC Edition Sedan -04
om man kan tänka sig att åka omkring i en sån ful bil...

BMW - Allt annat orsakar illamående.
co
828
corzair
Volvo V70 - 12
kaxigt med dubbla pipor=) snygg!
Man blir lite sugen.
co
828
corzair
Volvo V70 - 12
pirrade till lite i köpnerven :) igen =)
en 135i i 3-dörrars version vill jag ha:P
Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
E46 320iM STCC Edition Sedan -04
det är tur att smaken är olika för jag tycker bara det ser larvigt ut med ett rör på varje sida. gillar dubbla rör på samma sida på typiskt bmw vis. sen ser ju bakänden missbildad ut ändå så det är väl sak samma. positivt att framänden ser bättre ut i verkligheten än på bild.

BMW - Allt annat orsakar illamående.
Den där maskeringstejpen gör underverk för fronten...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.