|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| vilken olja ska ja ha i min m3 e46?Har köpt castrol rs men blev osäker om det var rätt bmw hade nämligen semester. | |
|
Castrol TWS eller RS 10W60 eller motsvarande, t ex Motul. |
|
|
Castrol funkar bra (Bp har samma olja men o annan förpacknig) Själv kör jag på Mobil 1 R 5w-50 .... Och den är jag helnöjd med.. *Pengar löser inga problem...Men jag har hellre sex i en BMW än i en Opel* |
|
| Det är exremt viktigt att du inte går under 10W60 i E46 M3 så det räcker inte att det är rätt märke | |
Crusty |
Mickqe: Din Santoriniblåa M3, e det igentligen inte en "Sonderlack"? Har för mig att jag sett din bil o den var i samma kulör som min!! Måste bara säga att din bil är ASLÄCKER!! Visst e färgen bara så jäkla nice?? ///Crusty |
| Johann, en fråga, hur är det med oljeförbrukningen på m5 e39 numer? Den var ju ganska hög på de tidiga årsmodellerna. | |
|
Blixten, Det är bättre men även de nyare modellerna drar en del olja. Dock inga 1-1½ l/100 mil som de första gjorde tills de hade gått ca 1000 mil och förbrukningen stabiliserades. |
|
| Johann: Hur hög är den "stabila" oljeförbrukning på M5-e39? | |
| Ngstans kring 1 liter per 300-500 mil. | |
| Tack för svar. | |
| Vart kan man köpa Castrol RS olja (förrutom BMW)? | |
|
Mekonomen har väl den har jag för mig.... "Besvikelsen över dålig kvalitet, varar längre än belåtenheten med ett lägre pris" Mvh Anders S. |
|
| Skall man vara petig är det egentligen Castrol TWS den skall ha. | |
|
Ojdå, skrev visst inte klart. :o Men jag tror RS 10W60 är samma olja. Det var ju den som gällde för M5 innan TWS ersatte den. |
|
bridgestone |
Bättre upp äm TWS e Castrol Formula RS racing 10W-60.. |
| På vilket sätt är Castrol Formula RS racing 10W-60? | |
| ... bättre? | |
bridgestone |
alt 1 eller 2? bättre upp än Castrol Tws e RS formula racing oljan.. vad e frågan egentligen? Tws e framtagen för M3 och M5 speciellt, medan Formula RS Racing 10 w 60 inte specificierad för någon speciell bilmodell bara för motorsport.... köper den framför TWS oljan....... |
|
Så en generisk olja är bättre för M3 och M5 än en som är speciellt framtagen för just dessa bilar? Varför bytte då BMW från RS till TWS? |
|
bridgestone |
japp bättre olja än TWS..men nu behöver ju inte all ha samma åsikt om just detta johann.Du e fortfarande välkommen attfylla TWS på din bil.. |
|
Varför är RS bättre för M5 coh M3 än TWS? Och nu snackar vi inte åsikter utan fakta. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.