|
|
|
|---|---|
|
Hej! Det börjar vara ett tag sedan man var inne här, men då jag åter börjar vara i bilbytartagen och suget efter BMW börjar bli stort så var det dags att kika in igen. Det som är av intresse är e46 med M-paket och helst facelift eller e39 med M-paket. Jag har dock otroligt svårt för att bestämma mig för vad jag helst vill ha, det svänger mellan e46/e39 mest hela tiden. Det känns som att e46an verkar vara lite "modernare" bil men inte innehar riktigt samma kvalitetsnivå som en e39, som dock i sin tur börjar kännas lite gammal trors samma årsmodeller? Budget ligger på mellan 65-85.000kr och det verkar som att det går att hitta fina exemplar av e39 kring 70.000 medans man får gå upp mot 85-90.000kr för att hitta en vettig e46? några exempel på vad jag hittat hittils som väckt intresse Länk Länk Länk Länk Ös på med tankar och idéer kring valet mellan e39/e46, för/nackdelar osv osv. Mvh/ Jpn | |
|
Båda har ju sina för och nackdelar. Beror ju lite på hur man ska använda den också. Visst kanske e39 inte riktigt är lika modern som e46, men vill nog påstå att det handlar om marginella skillnader. Jag var otroligt nöjd med min e39, men bytte till en e46 just för att jag ville ha en mindre bil. Hur använder du bilen? 525 är ett bra val om det blir e39. Men använder du max av budgeten så går det även hitta en 530. Dock hade jag nog satsat på 325:a om det blir e46, mycket trevligare motor. Kan kanske med exemplar pressas in i din budget. |
|
| Okej, tackar för svar. Bilen kommer bara användas till vanligt vardags bruk, till och från arbete, handla osv. Drag har jag behov av några gånger per år, blir dock inga tunga lass. Visst hade det varit roligt med en 325 men då jag bara vill ha en fräsch och problemfri bruksbil så tror jag motorn i 320 duger gott? Blir nog skick/pris som avgör vad det blir. | |
| Kan väl tillägga att jag inte kör speciellt mycket, runt 50-70mil per månad, ifall det har nån betydelse. | |
| Har ju svårt att se att det skulle vara några fler eventuella problem med en 325 vs 320 ^^ | |
| Jag tror du missförstod mig lite, jag menar inte att en 325 skulle vara mer problembenägen än en 320, utan att pris och skick får avgöra vilket motor alternativ det blir. Speciellt när det bara gäller en bruksbil som bara skall användas från A till B. Kan tillägga att jag kör volvo s70 2,5SE i dagsläget och den effekten räcker även om det inte är en raket direkt :) | |
| Någon som har en uppfattning om priserna på exempelvis objekten jag länkat till? Verkar dom ligga rätt i kurs? Vad är ett skäligt pris på en e46a med facelift och m-paket respektive motsvarande e39? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.