|
|
|
|---|---|
| Jag har en e38 så jag blir nor lite subjektiv men jag tycker e38 är mer formskön. | |
![]() 940 E39 520iM -01 (M54B22) Orientblau Metallic
F36 420xD -16 (N47D20) Sparkling Brown Metallic |
Tror att du får 50 % av rösterna på e39 och 50% på e38. Det är en smaksak. e39 är lite mindre och sportigare medan e38 är glidarloket med extra komfort. Båda sköna på sitt sätt. Min inte så objektiva röst hamnar på e39 :). |
| Jag tycker E39 är mer komplett i formspråket, E38 är snygg men lite för mycket överhäng. | |
|
Back in the day på 90-talet när jag själv körde Saab & VW och knappt såg skillnad på e38 och e39 gick jag runt och undrade varför jag tyckte att en del såg svincoola ut och andra såg högst ordinära ut. Det gjorde jag ett bra tag tills jag blev undervisad av min polare som var BMW nörd redan på den tiden. Han lärde mig att det fanns en 5-serie och en 7-serie och att det var e38 jag hade tyckt var så supersnygga och e39 såg lite tråkiga ut. Inte helt oväntat äger jag själv numera e38 och njuter varje gång jag använder den! :-) Det roliga är att jag tycker det är likadant på F01 vs F10/F11! F01 är drömbilen när ekonomin tillåter det medan F10 visserligen är en fin bil, men inte alls på samma sätt skapar det där suget för mig. ps. smilla: strategiskt att posta det här i 5-serieforumet när du själv föredrar e38 för att få igång en het debatt ;-) |
|
![]() 940 E39 520iM -01 (M54B22) Orientblau Metallic
F36 420xD -16 (N47D20) Sparkling Brown Metallic |
The Stig den heta debatten kommer endast fram då Kia eller Hyundai nämns i samma mening som BMW :). Här är det detaljer som skiljer till e39:ans fördel självklart :). |
| Valet är E39 | |
|
I valet mellan E38 och E39 väljer jag E32 :-) mvh/ Anders |
|
| Jag tycker E38 är snyggast. | |
| E38 vs e39 kolla länkarna vilken är snyggast? Länk Länk Länk | |
|
Henrik Touringen isf, då de andra hade ful styling enligt mig. |
|
| jag har haft 5st e38 och 8 st e39 jag säger e39 men om du köper en e39 520 523 525 528 då ska du köpa Manuell 530 535 540 automat reks | |
|
Henrikkarlsosn90: Av de där länkarna är det E38 som vinner på knock out. De andra såg ut som stylingskämt. En ljusgrå touring med trasiga fjädrar och en VIT M5 med något skit på huven är knappast representativa. Annars gillar jag både E39 och E38 lika bra. Fast E38 ser lite tung och klumpig ut så det är nog en liten fördel för E39. _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
Tycker bägge är snygga, men att E38 har en skönare grundform. Tycker i princip alla versioner av E38 är snygga, då självklart syftar jag på hur de såg ut när de lämnade fabriken och inte hur de ser ut idag efter eventuell misskötsel och Biltema-kjolpaket. E39 däremot är grymt snygg med exempelvis M-paket och Facelift medan ett tidigt exemplar som saknar M-paket kan se tråkig och formlös ut. //Bjersér |
|
|
Har en 523 E39 touring -98 utan m-paket och en e38 740 -94. Ingen av bilarna stylade utan på originalfälg o så. E38:an ser klart fläskigare ut och har mycket snyggare former enl. mig. Helt klart en vackrare bil. E39 är även den grymt snygg med m-paket så jämmför man där så blir valet svårt. |
|
|
Jag har en E39 (min andra) men tycker trots det att E38 är snyggare, helt klart. :-) Rent praktiskt tycker jag dock E39 passar mig bra, lämplig storlek och en utmärkt bruksbil i Sverige året om. Jag gissar att en E38 är något sämre i vinterväglag? |
|
| Jag tycker min 728ia-97 går väldigt bra i snö. Har inte kört e39 i snö men kan tänka mig att den går bra. | |
| Kan nog tänka mig att E38 snarare ligger bättre på vägen än E39 ? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.