|
|
|
|---|---|
|
vad e inspektion 1 o 2 vad gör dom på bilen då ??? tacksam för svar!!! när vet man att det e dax?? | |
|
Det står i serviceboken. Det är dags när instrumentpanelen säger det. Det ser du ett par sekunder när du startar bilen. Många gräna prickar e bra. Är det rött är det dags. Min motor e för mesig |
|
|
gräna=gröna :) hehe Min motor e för mesig |
|
|
om inte det står i serviceboken vad som inkkuderas i inspektion 1 resp. inspektion 2, så kan du gå in till en BMW service och fråga efter service lapparna för inspektionerna... Mvh Johan |
|
|
jag har 2 gröna o en röd?+ |
|
|
Hmm då kan du säkert vänta till de två gröna försvinner. Tror jag :-) Min motor e för mesig |
|
|
2 gröna och 1 röd????? Antingen har man väl 1-5 gröna eller en gul eller en röd eller har jag fel??? Och om det är en grön eller en röd står det ju även om det är en "OILSERVICE", "INSPECTION" och/eller en klocksymbol. Så har det varit i mina BMW iallafall. BMW CS 3909/530iA+chip(BSR) Länk |
|
|
"Och om det är en grön eller..." skulle ju givetvis vara "Och om det är en gul eller..." BMW CS 3909/530iA+chip(BSR) Länk |
|
_Lalle_ |
Inspektion 1 är lilla servicen.....då ska olja bytas (ska stå oilservice)och lite saker ska kontrolleras Inspektion 2 är stora servicen (var 6 tusende mil) Då ska olja, kamrem, olja i klump mm. bytas och kollas Allt står i min instruktiuonsbok eller om det var serviceboken?. Man ska helst serva bilen när gul lampa börjat lysa. |
|
tack lalle |
|
|
o ni andra :) |
|
|
Man följer bara informationen i displayen och i serviceanvisningen som är lite olika för olika modeller. Servicepunkter finns under mekartips i forumet. Sekvensen i displayen är: Oilservice-Inspection I-Oilservice-Inspection II-Oilservice-Inspection I-Oilservice Inspection II osv i all oändlighet. Vartannat år tänds dessutom klocksymbolen som betyder byte av bromsvätska, detta behöver inte sammanfalla med de övriga servicetidpunkterna, oftast kan man väl vänta till nästa servicebesök med detta förmodar jag. Olja/filter byts vid varje tillfälle, Inspection I och II innefattar dessutom de övriga servicepunkterna, II:an är mest omfattande. Kamrem blir svår att byta då det är kedja på BMW sen lång tid tillbaka, byts normalt inte före 20-25 tusen mil. Förmodar att ovanstående stämmer på de flesta modeller, kommentarer/avvikelser emotses tacksamt! FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.