|
|
|
|---|---|
|
Tjena sitter här och drömmer mig bort till våren och när man ska ta ut bilen igen. Har dock planer på att vidareutveckla det ständigt pågående projektet nämligen min 540. Har fått på en hel del grejer förra sommaren men känner nu att jag vill ta de sista stegen för att få den precis som jag vill ha den! Så till min fråga. Jag vill sänka bilen, helt enkelt få ett mer racigt/råare intryck men samtidigt inget överdrivet. Har just nu 18" fälgar med 265 35 bak och 235 45 fram dessa ska vara kvar! Så vad är era tips vilket märke och hur mycket ska dne sänkas, ser gärna folk med egen erfarenhet som svarar, läsa om info kan jag göra själv! Obs bilen har M-chassi! Tacksam för svar! | |
| pröva ''Trimning och väghållning'' forumet. | |
| Jag hade 235/35 19" med 30mm sänkining på min fd 540. Såg lagom ut, har tyvärr ingen bild. | |
|
Darkus: jag kan forumet har du inget och skriva så strunta i det, spara din tid. Jonasjonas: Okej låter ju bra jag vill ju att det ska synas att den är sänkt men det ska också se symmetriskt ut. Hade du mchassi på den? |
|
| tänkt bara hjälpa till för du fick ju inga svar. Ta en valium vettja | |
| Har du nivåreglering i bak? Då går det att sänka via dator alternativt med modifierade givare, finns guide på hur man bygger sånna här om du söker efter "nivåreglering" i denna forumsdel. | |
| Jag hade inget m-chassi, och hade nivåreglering i bak (osänkt). Tyckte det såg väldigt sobert ut. | |
|
Okok jag har ingen nivåreglering bak vad jag vet och det är en sedan så behöver sänka den runt om. |
|
| Köp coilovers på schmiedmann eller ebay. | |
| Någon som vet om man kan justera höjden med Carsoft eller Inpa / Ediabas ?! | |
|
Man kan sänka/höja bak med INPA, ej med Carsoft. Förutsatt att det finns nivåreglering på bilen givetvis. /Ola |
|
| Härligt ! Då får jag hitta en lämplig version och spara några kronor. | |
|
Kazzk, jag har bara testat på 2001 och nyare, vet ej 100%-igt om det fungerar på en 97:a. /Ola |
|
|
Ok ! Var det krångligt ? Någon som gjort på tidigare e39 ? Har dator och interfacet med aldrig använt det....... |
|
| Det var lite trixigt att få igång INPA, men när det väl fungerar är det ganska lätt att förstå programmet. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.