|
|
|
|---|---|
-BeeMWe- |
Sätter jag i stereon i min E30 så går säkringen hela tiden, helt sjukt, har haft samma stereo i en 320 88a utan att säkringen gått... Hade min 320 något som minskade strömmen som min importcab saknar? Ska jag slå i spikar i boxen eller :) |
| asså är det säkringen som sitter på original kablarna ? dom är typ på 1 ampere sätt i 5 amperes säkringar så ska du se att det löser sig dom ksotar typ en 5:a ! så prova det först | |
-BeeMWe- |
Säkringen i säkringsboxen i motorrummet. |
|
Ett hett tips är att offra ett par timmar för att dra NYA kablar till stereon. Säkra av kablen minst 30 cm från batteriet och du är skyddad av försäkringen vid eventuell brand. Mvh. Micke Olsson |
|
|
OBS !! MAX 30 CM FRÅN BATTERIET ! - micke menade nog det :-) - MVH TONY ///M3 |
|
|
Så sant så... Lite sent i natt. Sorry. Mvh. Micke Olsson |
|
-BeeMWe- |
Hm.. måste va stereon som e fuckad, den gick inte igång ens när jag körde den via batteriet. |
|
Jag skulle allra först kollat om burken drar för mycket ström pga av nåt fel. Det har du ju indirekt redan gjort nu... Att tro att det är fel på säkringarna och byta till större är ett bra sätt att öka på felet, och kostnaderna. FP |
|
| nope jag pratar om säkringarna som sitter på sladdarna som går till "stereon" jag förmodar att det är en bandare ?! då sitter den säkringar på en gul och en röd kabel byt dom till 5 ampere | |
-BeeMWe- |
En svart och en röd kabel samt en brun som är tjockare än de andra som jag antar o jorden. Sitter inget på dessa. BRL får kika på det. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.