AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.112

höga avgashalter som vanligt

Fr
63
Freding
323ti compact -98
Har bytt olja, filter, stift och flänspackningar då det läckte där. HC skönk från 290 till 250, lambdan ligger kvar på 1,05. Även förhöjd HC ligger långt över. Hällde i 7 liter e85 till ca 30 liter bensin idag, och en liten flaska insprutningsrengöring. HC skönk till 50...tills jag höll gasen vid 2500, då ökade HC till 150 igen. Lambda kvar på 1,05. Körde jag bilen för kort kanske, så att bränslet inte blandats helt? Ska jag köra WD40-metoden och CRC-flush? Har precis köpt bilen, så kan inte uttala mig om någon oljeförbrukning, men den ryker till vid uppstart.
Sitter för tillfället öppet luftfilter och japps-dämpare på. Båda på väg att bytas ut mot originalburk och någon "vettig" ljuddämpare.
32ProPro-medlem
2.455
325cabrio
330eX touring -22
330iA cabrio -03
Var katten tillräckligt varm?

Jag hade problem vid besiktning men körde en runda på 2an och 3an i kvarteren runt SBP för att få rejäl värme i katten och sedan in och ombesiktade och då var det det godkänt.
På E36 sitter katten långt bak i avgaskedjan och den snöslaskiga dagen jag besiktade förra året så kyldes den väl av slask och det krävdes en rejäl tur på höga varv och låg fart för att få upp värmen där.

Sen undrar jag om du egentligen hamnat i rätt forum - det står 528-96 i din profile men du frågar i 3-serieforumet?

/Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096
Fr
63
Freding
323ti compact -98
nja, är i rätt forum, har en 325 -93 nu, glömt ändra bara :-) Nu är jag nere i 120 i HC på tomgång med 15% E85, hyfsat varm iaf, byter bde ljuddämpare och luftburk, så är nog problemet i hamn :-P låter ändå alldeles för mycket :-O
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.