|
|
|
|---|---|
|
Hej på er alla! Igår kväll började det tuta och leva ute på gatan, tittade ut mot min bil för att se om det var den som larmade, men det stod där i mörkret och den lilla röda lampan blinkade som vanligt när den är larmad, men gick se ut ändå och tittade, och det var min bil som larmade, kunde inte se nån åverkan alls, det hade hoppat igång av sig själv. Nu på morgonen likadant, den har tutat en stund utan blink, och sen lugnt en stund, sen blinkade den en stund utan att tuta. Vad kan ha hänt? Ha en bra dag! | |
|
kolla upp brytaren under huven kan va boven i dramat...sitter vid + polen there can be only one |
|
|
Okej, tack. Går det att bara lossa kontakten från brytaren eller måste det omedelbart dit en ny för att larmet skall funka som det ska? Vill ju inte lossa batteriet var kväll för att det inte ska börja tuta mitt i natten :) |
|
|
kolla så den inte har ärgat eller glappar..tror du kan ha kablarna lösa under natten vet ej om kontakten är brytande eller slutande prova dig fram koppla ihop kablarna eller ha dom lösa...huven kommer att vara o larmad tills det sitter en ny brytare på plats... there can be only one |
|
|
Kolla batteriet oxå kass batteri kan orsaka många skumma fel..Kolla även polerna osv lycka till |
|
|
Både kablar till brytare och batteri/polerna ser väldigt fräscha ut, batteriet är ca ett år gammalt. Så där bör inte problemet vara, skall däremot åka ner tilll stan efter jobbet och se om de har nån ny brytare hemma. Blir antagligen billigare än att lägga en 500kr på felkodsläsning. Fler tips emottages tacksamt! :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.