|
|
|
|---|---|
|
Jag har kommit fram till att min nästa bil blir en 335iT. -07 ell -08. Vad ska man tänka på när det gäller utrustning osv? Skiljer det något på motorerna? enligt spec så drar -08 lite mindre bensin. Tänkte försöka hitta en med fullt M-paket. Hur är det med naven? Är den något att ha? Som jag ser det så blir det bara svårt att bygga bra ljud, då man inte kan byta HU.. Har alla 335 M-chassi? Automat ell manuell? Något annat man bör tänka på? Jag kommer att lägga max 250-270000kr. | |
|
M-chassie är orginal men gick att välja bort gratis om man är lagd åt det håller :) Det går att koppla Slutsteg och grejer till alla orginal huvudenheter men det blir ju säkert bättre ljud om man byter till en annan. Kolla e90post finns många som byggt påkostade anläggningar där. |
|
|
Jag har en fullmatad E91 330, och är sjukt nöjd med den. Jag hade aldrig köpt en 335:a utan Professional navigationen. Kollade själv på det innan jag köpte min, men fanns inga fina i min prisklass när jag köpte i somras, så då blev det 330 istället. Navigationen gör sitt jobb, och det är ganska billigt att uppdatera kartor om man skulle vilja det. Jag har även största ljudpaketet, Logic7, till min och det tycker iafl jag räcker gott, riktigt bra ljud i den. M-sport och fullt M-paket tycker jag helt klart du skall gå på, snyggare i mitt tycke, och känns attraktivt även på kommande begagnatmarknaden. Jag kör automat, och den är jag även riktigt nöjd med, har aldrig haft automat tidigare och är glatt överraskad. Jag har dock inga "paddlar" på ratten att växla med, det brukar dock 335:an, och då kan man ju verkligen köra aktivt. Även om sportläget på steptroniclådan funkar fint till aktiv körning. Lycka till med ditt köp. |
|
|
M-chassie är väl inte standard på sedan el touring? Jag fick iaf välja till det med dynamic pkt. M-chassie står som extrautrustning i alla broschyrer.. |
|
| Kanske M-chassie är standard om man som TS ska/vill ha M-sport paketet?! | |
|
Snorken: Ja, det är standard med M-pkt och det var väl så han menade förmodligen. |
|
| M-chassi var/är väl standard på Coupen? | |
| Ja på Coupen var det nog det, men TS var intresserad av en Touring (E91). | |
|
Jag fick för mig att alla 335 utom x-modellerna hade M-chassie. Men så är det tydligen inte. Men det följer alltså med i M-paketet? |
|
|
Vad tror ni om denna? Länk Importerad i år, men jävligt fin. Vad är rimligt pris? Jag vill egentligen ha bensin, men det finns ju färre att välja på då. För/nackdelar med diesel? Låter mer, varvar mindre.. Jag testade en 325d -09, och den gillade jag inte riktigt. Men det är kanske annorlunda med 335? Blir det mycket billigare att köra diesel? Kluven!! |
|
| Tänk på att skatten är rejält mycket dyrare på diesel. Skattemässigt är de nya motorerna som kom 08 klart bättre med mindre utsläpp. | |
|
Tycker att den är dyr! Kolla på vad motsvarande bil med samma mil kostar i Tyskland. Du får en upplevelse och billigare bil. Ser bilar från den säljaren ofta tror han importerar alla sina bilar och säljer sen, inget man gör för att förlora pengar. Några exempel från BMW handlare: Länk Länk Länk Länk Facelift för samma pengar? Länk Länk When Batman takes a vacation he does the Gumball |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.