AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
6.786

M-Paket som standard

Sida 1 av 2
ku
343
kurdm_uppsala
Letar efter nästa BMW
Hej på er alla kära BMW-fans

Vilka tycker som mig att BMW borde göra M-paket standard på bilarna?

Iallafall de med större motorer för helt ärligt det gör ont när man ser en 550 utan M-paket eller 335 coupe utan M-paket.

Tror det var så när det gällde BMW X5 e53 att 4.6 och 4.6 motorerna hade större kjolpaket som visade att här är det ingen "vanlig" X5a som rullar utan här är det en monstermotor.

Så enligt mig borde 135an och 335an som är den största motorvalet till både 1-serien och 3-serien ha M-paket som standard och då ink Shadowline som jag tycker är ett måste på BMW.

Och detsamma när det gäller 550 och 650 samt 760
dessa bilar men den motorn borde få M-paket som standard för att visa att det inte är en "vanlig" 5. 6 och 7-serie som rullar

Detsamma gäller X-modellerna samt Z4an

Så vilka tycker som jag?
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Jag tror det finns en del som vill ha lite "komfortglid" men ändå ha en stor motor. Alla gillar nog heller inte M-paketets svarta/aluminiumfärgade inredning (själv älskar jag den).

Däremot borde de sänka priset på M-paketet.
ku
343
kurdm_uppsala
Letar efter nästa BMW
Eller varför inte göra så att det finns 2 olika sorters M-paket
1 M bodykit där det endast handlar om utsidans utseende

2 M-Paket som det alltid varit
Dv.s sänkt bl och inställd på mer sporthet än komfort

då kan man åka både kungligt snyggt samtidigt som man åker komfortabellt

Tror Audi har det på sina bilar
S-line extriör om jag inte minns fel
Och sedan S-line fullt ut
kurdm_uppsala: Och för de som inte gillar den exteriöra förändring M-paketet tillför? Bara för att du tycker något är ett måste betyder inte det att andra gör det.
ku
343
kurdm_uppsala
Letar efter nästa BMW
Jag skrev mycket tydligt att det är något som jag tycker

Så enligt mig borde 135an och 335an som är den största motorvalet till både 1-serien och 3-serien ha M-paket som standard och då ink Shadowline som jag tycker är ett måste på BMW.

Som du kan se så står det "som jag tycker är ett måste på BMW.

Desstom började jag hela diskussion med att fråga om det fanns andra som tyckte som jag tyckte

Så jag har inte på något sätt sagt att alla måste tycka som jag gör
kurdm_uppsala: Jag påvisar bara att det du tycker inte är hållbart.
ku
343
kurdm_uppsala
Letar efter nästa BMW
Jag får väl tycka som jag vill

Och du kanske inte tycker att det är hållbart men det får du stå för och inte jag eller någon annan

Utan jag får tycka som jag vill och detsamma gäller dig och alla andra
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Fast det du vill ha finns ju redan. Den starkaste 3-serien, M3, är standardutrustad med bättre chassi och annan exteriör design. Samma gäller 5-serien där toppmodellen är M5.

Om du tycker att: "Men det gills inte, det är ju M-bilar" Så hur skulle det då bli om näst starkaste motorn hade M-paket som standard. Då blir de kanske halv-M-bilar, alltså kanske du då tycker att de inte heller gills och så ska 330i ha M-paket som standard osv.

Det du önskar finns alltså redan. Det är ju hela poängen med M-bilarna.

kurdm_uppsala
Letar efter nästa BMW
Jag menade nu inte M3 M5 och M6

Utan menade de vanliga BMW serierna som kan utrustas med M-paket
Och klart jag inte skulle se en 116 med M-paket som halv M-paket

Utan tycker bara att det är riktigt snyggt med M-paket

Och dessutom verkar det vara många inom BMW som tycker exakt som jag då deras nya 550MD är standard utrustad med M-paket just för att påpeka att detta är ingen "vanlig" 5-serie utan en med större motor
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Personligen, när jag ser min hunds nyoppererade ben gör det ont. När jag ser en 550 eller 335 utan M paket rör det mig inte det minsta.

Håller givetvis med om att det är snyggt med M Paket. Men det finns en del annan utrustning jag värdesätter högre. Skulle t.ex. aldrig byta ut mina komfortstolar mot ett M Paket.

Och med tanke på hur mycket extra BMW tjänar på varje kund som kryssar i rutan för M Paket, så lär ju det inte hända. Och bara för att BMW gör det på en special-modell, tolkar jag inte som att BMW håller med dig. Det har de ju faktiskt gjord tidigare vid vissa tillfällen.
Man ser ju ändå att det är en 335 som kommer pga dom titanfärgade listerna i stötfångaren. Säg så här hade hellre sett ett förbud för M-pkt på dom motorsvaga modellerna som 318 o 320d. Ha M-pkt som standard höjer ju bara bilens grundpris.

Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Om jag skulle köpa en 550 så skulle jag absolut inte välja M-paket till den. Tycker F10/F11 gör sig riktigt bra i standardutförande, gärna kombinerat med en BMW-fälg i 18".

/Masten
ku
343
kurdm_uppsala
Letar efter nästa BMW
Anledningen till varför jag tycker som jag gör är för att jag tycker att BMW stötfångare har börjat bli lite fula
De ser så tamma ut och ger ingen vidare BMW känsla

Vilket jag känner att M-paket ger.

Och jag menar inte att M-paket är viktigare än många andra utrustningar men personligen gillar jag verkligen M-paket på vilken BMW som helst.

Och det där med att 335 har en list gör ingen större skillnad
Jämför 335 utan M-paket mot en 335 med M-paket

Du ser en sån stor skillnad

Den med M-paket ser så mycket maffigare ut
Känns mycket rättare enligt mig
el
81
elfving1
Seat Leon ST Cupra -15
M-paket /S-line/R-design osv. är ett enkelt sätt för biltillverkarna att kunna ta ut 20-40kkr extra för bilen, utan några större merkostnader för tillverkningen.
ku
343
kurdm_uppsala
Letar efter nästa BMW
Kanske det är som du säger

Men enligt mig få bilen en helt annan design och lock
En mycket bättre sådan
ga
514
garfunkah
E91 325iM -10
Det är det ju ett ypperligt tillfälle för tillverkaren att tjäna in 25-30k på lite plastbitar som inte kostar många kronor (extra) i tillverkning.
Verdi
"titanfärgade listerna i stötfångaren"

Uh? Sitter på blocket nu och letar men hittar inget. Vad menas?
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Visst är det smart - först släpper man en M3/M5 som alla vill ha, men få har råd med....o sedan säljer man litet plast som gör att man nästan blir lika vacker på gatan :)
Tycker personligen det borde vara förbjudet på dieslar och instegsmodeller dock, men det kommer aldrig att hända - det är i de volymerna man har sina största inkomster!
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Ursäkta men varför skulle en 320i vara mer lämplig med M-paket än en 335d?

Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Tillhör de som tycker att M-paket gör bilen snyggare men skulle inte tro att det gäller alla, även om TS tycker som jag.

Tänk om alla bilar var lika, vad tråkigt det skulle se ut! Nej, jag tror att vi kommer att få se än mer möjligheter till personliga val i framtiden, dvs mindre mindre standardmodeller, i alla fall i den prisliga som BMW och Mercedes och AUDI lirar i.

Sen har ju BMW verkligen lyckats med konststycket att ta hutlöst betalt för dessa paket. För om man tänker efter lite; det går åt ungefär lika mkt plast oavsett om det är M-paket eller inte. Fjädrar ska ju bilen ha i vart fall, lika så interörlister och andra lister. Jag skulle förstå att det kostar som det gör om alla standardprylarna satt kvar och M-paketet kom separat. Men nu slipper ju BMW montera standardprylarna och har inte jättestora kostnader extra för ett M-paket.

Mest ärligt vore det ju om man som kund bara betalade för den faktiska merkostnaden men nu ligger väl ett M-paket på uppåt 50 loppor om jag inte sett fel. SÅÅÅ mycket extra kan det bara inte kosta men så länge folk gladeligen sätter dit det krysset lär BMW inte ändra sig. Och lika glad är jag för det för det innebär att det finns en bil med M-páket till mig att köpa som begagnad :-)

Sen vilket som är snyggast, det är den stora frågan som inte går att besvara så länge vad som är snyggast eller vackrast ligger i betraktarens ögon. Och då har vi alla olika tycke och smak. Vilket är tur!

Niklas

Fransosen
Verdi:
Det sitter 2 lister/vertikala ribbor i stötfångaren på 335, samma som tidigare fanns på 330 när den var toppmodellen i programmet. Gäller alltså på bilar utan M-pkt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.