|
|
|
|---|---|
|
Hej, någon som har erfarenhet av att skarva bromsrör? Eller känner till någon bra verkstad i norra östergötland som hjälper till med denna typ av jobb? Vad säger Bilprovningen? Kollade vid bakbromsarna och bromsrören är där krökta på ett tråkigt sätt och därför har rostprocessen startat. I övrigt är rören intakta. Bmw kör fastpris 8 lax för byte pga att de måste ta bort tanken etc för att komma åt rören och byta. | |
|
Finns snabbnipplar utan koning på Biltema, har inte provat dom själv. Annars har jag skarvat många rör med hona/hane nippel, stårlrören på bilen är dock lite knepigare att kona än kopparrör. Ett tips är att trycka ner bromspedalen en liten bit och spärra den där tex med en brädbit mellan pedal och stol, innan du kapar rören, då rinner inte bromsvätskan ur systemet, och du behöver bara lufta den del du bytt. Bilprovningen har ingen åsikt om skarvning eller dragning av rören, bara dom inte ligger mot nått eller kan röra sig. |
|
|
skarvade längs gående på min e39 utan problem köpte alt på biltema (rör + konare den billiga ca 500) drog rören bre vid tanken bb va nöjda med den lösningen....bmw i GBG Vilde ha 7600 för jobbet... det tog ca 2 timmar för mig och 500 kr.... skam den som ger sig. there can be only one |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.