|
|
|
|---|---|
|
Hejsan. Har för någon månad sedan införskaffat en 2008 år 523, dvs e60. Nu när snön kommit och då också ojämnheterna hör jag hur det slamrar från infästningen av säkerhetsbältet i b-stolpen både på förar och passagerarsidan. Vanligt??? Åtgärder?? Tacksam för svar, otroligt störande... | |
|
Jag har också detta problem. Misstänker att fler har det utan att ha upptkt det ännu. Verkar ha varit vanligt på E39 och till denna fanns det en update på en lite plastbussning till "seat belt anchor". Har frågat BMW om liknande lösning finns till E60/61 men de sägaer sig inte känna till detta. Skall åka dit personligen och tala med dem. "Ska man ha nåt gjort får man göra det själv" |
|
| Ok... med hur tar man då lös plastdelen som täcker allt... | |
|
Matlid - du undrar om det är vanligt, men trots att jag hänger här på forumet ganska regelbundet har jag faktiskt inte hört om det tidigare. Vad som däremot händer när det är riktigt kallt är att det kommer/kan komma gnissel från B-stolpen, men det är gummit kring dörren som blivit kallt och krympt lite grand. ---- BMW CS #6212 |
|
|
Tack för svaren. Kan någon dock säga hur man får loss inredningen där säkerhetsbältet går in. Känns lite onödigt att bara rycka... |
|
|
Här är en länk till samma problem som fanns för E39: Länk Jag är också intresserad av hur man demonterar klädseln på B-stolpen utan att skada den. "Ska man ha nåt gjort får man göra det själv" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.