AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.502

söker effekttransistor

Ch
47
Chasen
BMW 528 96
hej, försöker fixa min ljusmodul till min e39a, har tagit reda på att det är en bts 425 L1 jag ska ha, tips på vart jag hittar en sån?, elfa hade inte....
Visa användare
2.014
Brynet
M520dA-16
318d GT-16
520-74
635dA-08 cab E64
530i-90 E34
Enklast att gå till skroten och tala om att de kommer aldrig att sälja en beggad
Ljusmodul och ge dem några tior för den och löda loss ett gäng som är bra att ha

Så gjorde jag, gick perfekt

Mvh Jonas B
Ch
47
Chasen
BMW 528 96
tja, tack för tipset, kontakter på skroten har, har ju jobbat på skrot så borde inte va några problem, nån som kanske annars som vet nå ställe?
Jag hade bara 426 L1 hemma.
De finns på Farnell
Ch
47
Chasen
BMW 528 96
hmm, funkar 426 L1?, hittar inte på farnells hemsida...
Länk

Testa denna länk
Ch
47
Chasen
BMW 528 96
hittade en bts 425 L1 på ebay.uk, frågade säljaren om det var samma som jag hade, fick ett kort svar tillbaka bara att hans var D2PAK version, skickade ett svar tillbaka och frågade lite mer om det är nått som skiljer sig, men inget svar..., och den som classe berg länkade till är ju ITS410..., vet inte alls om den uppfyller samma funktion osv, nån som kan hjälpa mig?, ebay annonsen Länk
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Länk
Ch
47
Chasen
BMW 528 96
Japmax, har sett dem där, problemet är att jag måste ha en senast på söndag, har besiktning nästa onsdag och måste då ha fått igång ljusmodulen, får jag bara rätt effekttransistor så är ljusmodulen omlödd och på plats på 10 min....
Visa användare
2.014
Brynet
M520dA-16
318d GT-16
520-74
635dA-08 cab E64
530i-90 E34
Tänk på den statiska elekriciteten.....det kan sabba hela ljusmodulen om man har otur.

Mvh Jonas B
Ch
47
Chasen
BMW 528 96
liten uppdatering som kanske kan hjälpa folk i framtiden: efter mycket letande och förfrågningar på olika forum så hittade jag på ebay vad jag trodde var korrekt, men efter lite mejl kontakt med säljaren så fick jag reda på att det var inte rätt version som han hade på annons, men han hade en elektronik butik på nätet där han hade rätt effekttransistor, så gick in på hans hemsida: Länk och beställde en igår så förhoppningsvis kommer det en liten transistor början på nästa vecka så man kan få igång bilen igen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.