|
|
|
|---|---|
|
Hur är det med färskvara på däck igentligen ,hur gamla kan däck bli innan dom blir för torra och tappar sin funktion? Och hur är det med däck som sägs vara gjorda för den sydligare marknaden skulle dom vara sämre eller???? M5 TOURING DEN SNABBA HUNDBILEN | |
|
Ett riktmärke en gummihandlare gav mig var att efter 5 år är ett däck inte att räkna som bra längre. Däck för sydligare marknader har jag inte hört talas om men däremot sk Asiendäck. De produceras för och ibland i Asien med en helt annan gummiblandning är för tex Sveige. Det kan vara kända märkesdäck och sälj mycket billigare än motsvarande märkesdäck producerat för europamarknaden. Sk lågprishandlare har ibland denna typ av däck utan att säja något om det. Hoppas det kan vara lite till hjälp. Mvh Asken |
|
|
*Asken* Jag har hört att gummiblandningen i Asiendäcken är producerade för det varmare klimatet. Men skulle däcken vara sämre? Det är ju sommardäck eller gör dom vinterdäck också? Sedan har jag hört att det inte finns några däck som är gjorda för den så kallade Asiatiska marknaden. Jag tänkte på Gummi Huset det är många som säger att dom säljer däck från Asien eller 2 sorteringen. Vem vet igentligen????????? M5 TOURING DEN SNABBA HUNDBILEN |
|
|
Preben: Om detta kan vise män träta om i åratal, det finns så många åsikter om detta:) Vad jag har förstått( är inte sakkunning dock) är att gummiblandningen för däck som produceras för Asien gör att tex våtgreppet för svenska förhållanden inte är korrekt. Sen skall dom enligt 3:e handsuppgift bullra mer samt inte hålla lika länge. Förvisso är däck en dyrbar investering men jag går på tesen man får vad man betalar för och vågar inte köpa lågprisdäck. Dels för att jag kör mycket och för att känslan av min säkerhet om något mot förmodan inte skulle hända inte kanmotivera ett däck 30% billigare med ovanstående omtalas om dom, måhända i 3:e hand. Men som sagt det finns säkert månag som är av annan åsikt. Jag känner till en hel del däcknasare och ingen av dom lär väl tala illa om sina egna produkter om man frågar dom. Däcksmarknaden är som bilvårdsmarknaden, värd miljader varje år och många aktörer både seriösa och oseriösa. Överlåter åt var och en att bilda sin egen uppfattning. Hoppas jag kan vara till lite hjälp. Mvh Asken |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.