|
|
|
|---|---|
| Jag får kall luft eller mindre varm ur luftventilerna som sitter i mitten, även de ute vid rutorna är samma temperatur. På sommaren om man inte vill ha all luft mot sig utan går in i climat och ändrar å att det ska blåsa uppåt och kyla rutan så blåser det varmt ur dom. Va f*a är det för skumt eller ska det vara så? Jag måste ha ventilerna i mitten och ut vid rutorna stängda i bilen nu om jag ska få tillräckligt varmt... | |
| Du måste gå in i i-driven och ändra till varmluft i mitten-venten. Glöm inte att ändra tillbaka till kalluft när våren kommer bara...;) | |
|
Det har jag gjort, max värme, men dom är ändå kallare än dom andra. Varför blåser det då varmluft på rutan på sommaren när jag slår av auto och väljer att bara blåsa uppåt? Varför ska man behöva ändra en sån sak över huvve taget, ganska korkat. Nä jag tror det är nåt fel på min, är det någon annan som har någon åsikt? |
|
|
Det kan vara något som jag tror heter "stegventil"; en liten mojäng som sitter djupt inne uner instrumentpanelen och sköter själva regleringen av luftflödet mellan de olika reglagen. Osäker om det är rätt namn (därav fnuttarna/citationstecknen) dock... ---- BMW CS #6212 |
|
| I-drive... Undrar vad det var för fel på det blå-röda hjulet vid utblåsen undrar den funktionskonservative "bakåtsträvaren"! ;) | |
|
Varför ska man ens behöva antingen varmt/kallt i i-drive eller det röd/blåa vredet som i äldre bilar? Bör ju räcka med att ändra temperatur på klimat anläggningen. det är i alla fall vad jag tycker. :P |
|
| Jag brukar må rätt dåligt om det blåser för varmt i en bil. Men jag vill ju inte ha det svinkallt vid fötterna. Lite frisk luft i ansiktet har aldrig skadat och så slipper man isbildning vid fötterna. | |
|
har nått liknande på min e34 520 . fast luftventilen bak. så kommer de bara kall luft fast man sätter den på 0 så kmr de iaf ut kallt. fipplade med bilen fick varmluft men nu är de kallt igen och minns inte vad jag gjorde. tacksam för svar MVH |
|
| Det kommer kalluft från luftventilerna bak på min bil också (E39 -02). Tar tacksamt emot tips hur man kan få det att blåsa varmluft istället. Och ja, ventilerna är stängda så det blåser inte in kalluft nu. ;-) | |
| Hade en E39 förut och enda sätter som jag fick varmluft bak var att köra "defroster" på framrutan då kom det även varmt ur utblåsen bak. | |
|
defroster. vilken menar du å å hur? jag satt och tröck på ac å den andra knppen å vred på luftventilerna runt om i bilen å fick värme. men nu kallt å minns ej hur ja gjorde. bara fipplade på allt |
|
| Knappen så att det blir max fläkt/värme på framrutan | |
| det blåser bara kallt om ja kör bara på framrutan. | |
| Då vet jag inte... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.