|
|
|
|---|---|
|
Hej på er, Jag har genom åren haft stor glädje av detta forum när det gäller både det ena och andra. Nu har jag en fråga som jag inte lyckats få svar på i de gedigna arkiv av visdom som finns här. Jag är nära att köpa av en M5 E60 och undrar lite över värdet (när jag säljer). Bilen är mycket fin i skicket men har ljusgrå klädsel. Jag har inga problem med färgen men det kanske andra har. Så till min fråga, är ljusgrå klädsel udda/svårsålt? | |
|
Hej, svart skinn är alltid lättast, sen beror det lite på vilken färg bilen har i övrigt. En svart M3 jag köpte hade ljusgrått skinn och det tyckte jag såg bättre ut än svart + att det ljusar upp kupen lite. Vilken bil har du siktat in dig på om man får fråga? MVH Peter |
|
|
Angående om värdet skulle va lägre så tror jag knappast det...då är det värre med tex träpaneler som inte faller alla i smaken:-) MVH Peter |
|
|
Jag förde tidigare lite statistik om detta på E34 M5 och E39 M5. Svart är normalt sett helt överlägsen. Ljusgrå är väl andrahandaren, men bara om skicket är fint. En sliten ljusgrå blir svårsåld. Det som är minst attraktivt för begmarknaden på M5or är beiga/gula nyanser utan tvekan. Särskilt när bilarna får några år på nacken. Caramel på E39an är ingen höjdare rent försäljningsmässigt (dock riktigt snygg tycker jag). Samma med Sepang Bronze hell på E60. Den ska man nog undvika om lättsåldheten är en viktig sak. Champagner på E34 M5 är också helt död om klädseln inte är i mint condition. Personligen är jag svag för Indianapolisrött skinn om det ska bli en E60. Antagligen inte den mest lättsålda, men sällsynthetsfaktorn lockar. Tycker den gör sig bra med det ljusa Carrara-natur-träet och t.ex safirsvart lack. Internationellt E34 M5 register Länk |
|
Lasse Karlsson |
Konstigt resonemang, att köpa utrustning, färg etc, utifrån vad man kommer att få då man säljer! Man köper väl det man vill ha själv, och inte utifrån vad andra tycker? Själv har jag en indianapolisröd M5 E60 med champagneljus läderklädsel + hartgemodifierad instrumentpanel. Skiter i vad andra tycker! är kanonnöjd med bilens utseende! HA DET! modolasse |
|
Tack för kloka svar. Peddan det är denna: Länk Lasse, Jag tycker det borde vara som du säger, men står man där och måste sälja är det inte roligt att ha en unik smak. //Erik |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.