|
|
|
|---|---|
| Hej, Glastaket på min 530 Touring - 09 exploderade plötsligt under färd! Nu undrar jag om flera har varit med om denna otrevliga upplevelse, samt om ngn vet vad det kan bero på? | |
|
Vi har haft några inne på jobbet där vi har fixat iordning bilarna efter att glastaket exploderat, dock har det bara varit en eller två bmw:s, kan inte säga att jag vet hundra procentigt vad det beror på, men det verkar som att det har varit någon form av stenskott som kommit farandes när det har hänt under färd, och om det har hänt när bilen stått still så vet jag inte vad det kan bero på faktiskt. Bränsle är till för att brännas |
|
|
Länk Länk Länk Det händer på olika bilmärken verkar det som.. :/ Låter riktigt läskigt och obehagligt. Vissa menar det är som ett gevär skott :O Kan det bero på olika temperaturer ute och inne i bilen och i samband med en defekt på glaset? |
|
| Härdat glas har en inbyggd spänning i sig. Hörde för länge sedan om Duralex dricksglas som spontanexploderade på lagret lite då och då där många glas lagrades. Kanske något liknande? | |
|
... det finns några få rapporter på det "5-series forum". Tack och lov verkar det ha hänt få personer, men all respekt för att man blir något skakad när det händer... ---- BMW CS #6212 |
|
|
Sorry, glömde lägga till: Gäller E61:an. ---- BMW CS #6212 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.