AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.461

Byta sida på fuktskadad styrenhet i strålkastare (E61)

Pa
16
Patrik123
BMW 530i Touring M-sport -06
OK, nu har jag förträngt problemet i några veckor, men insåg idag att jag e tvungen att ta tag i det....

Har monterat bort höger strålkastare och lokaliserat styrenheten/ballasten (skrev relä tidigare), vilket är delen som ska vara trasig enligt verkstan. Tänkte först att jag kunde torka/blåsa rent den och ta bort eventuell fukt och vatten som trängt in (från läckande lucka efter en motortvätt). Men jag inser ganska snabbt när jag ser styrenheten att det kommer bli omöjligt i och med att det är en förseglad metalllåda med endast små små hår för kontakterna som sticker ut...eventuell fukt kan inte komma ut :(

Så till min fråga.. för att försäkra sig om att det faktiskt är denna enhet som är trasig så skulle jag vilja testa att flytta styrenheten från vänster strålkastare och sätta i den på höger strålkastare, fungerar det då vet jag med 100% att det är styenheten som är trasig. Är det några problem med att göra detta, dvs kan det orsaka skada på något sätt för att styrenheten är programmerad för just den strålkastaren den sitter på från början?

Tack på förhand!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.