|
|
|
|---|---|
|
hejsan. det är så att när ja startar bilen när de stått länge så går den väldigt dåligt på tomgång. första starten dör den. sen så går den väldigt ojämnt och reagerar inte helt på gasen. men går över efter ett litet tag. vad kan man göra. är det kallatartsmotorn eller finns de nå annat? MVH | |
|
Jag skulle kolla upp tempgivaren (se tips här Länk på motorn och bränslepumpen (se tips här Länk. //Göran |
|
|
Hoppsan, det blev fel på länkarna. Testar igen. * Kolla tempgivaren Länk * Kolla bränslepumpen Länk //Göran |
|
|
hejsan. bränslepumpen och armatur har jag bytt för 3 dagar sen. för den förra var glapp. men när jag hade den gamla så var den samma med att den gick ojämnt men den startar alltid men dör mest på första starten (inte alltid) . vrider igen så är den igång men ojämn tomgång men när man varvar så hänger den inte med helt i början. men de är bara så ca 2-3min sen går den bra vad har tempgivaren med de hela? eller är de såkallad givaren till kallstart? Mvh |
|
| Kan det vara slitna spridare som läcker in bränsle när motorn är avstängd? | |
|
ingen aning. men ska prova byta B-Filter och se annars får ja kolla givaren till kallstart säger dem att de kan vara. MVH |
|
Lurre1 |
Prova att kopplar ur lmm och se hur den går utan. kolla också efter spruckna slangar runt och innan insuget. |
| ja ena insugs slangen lite trasig och jag har tejpat runt den å täckt. men skall köpa en ny sådan med. men kan de strula fast den är tejpad?? vad är llm? (okunnig på detta) | |
Lurre1 |
Så länge slangen är tät är det ingen fara. Går den bättre sen du tejpade slangarna? Lmm Luftmassemätare nr1 Länk man kan koppla ur kontakten till lmm för att se om den reagerar,eller går bättre. Kolla även de andra slangarna som sitter på bälgen. inte helt fel att mäta bränsletrycket också. Lycka till |
|
den har alltid vart så sen jag skaffa den. bara seg när den stått länge. men ska prova koppla ur den när den stått över natten och se då. tack för hjälpen:) och hoppas den blir bättre :) nu har de kommit ett annat fel men annan kategorii. på kylaren upptil där man häller i vatten vid slangen så pyser de och kommer ur lite vatten hur kan man fixa det lätt utan att byta hela kylaren. kan man ha i kylarpasta som folk säger man ka ha i? MVH |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.